Albert Heijn boekt in België meer winst bij minder omzet

Albert Heijn boekt in België meer winst bij minder omzet

Albert Heijn heeft zijn winst in België vorig jaar opgevoerd tot bijna 5,7 miljoen euro. Dat is veertig procent meer dan een jaar eerder, toen ruim vier miljoen euro winst in de boeken werd geschreven. 

De omzet van de Belgische supermarkten daalde met vier procent, van 380 naar 364 miljoen euro. Dat komt volgens De Tijd doordat de retailer zeven winkels heeft moeten verkopen als gevolg van de fusie tussen Ahold en Delhaize. 

Albert Heijn heeft momenteel 38 supermarkten bij onze zuiderburen, waar er de komende maanden nog zeker twee bij komen. Tot nu toe opende de Nederlandse keten dit jaar ook al twee nieuwe vestigingen in België. Over de toekomst van de formule in België, wordt volgend jaar besloten. Tot nu toe is ‘integratie van alle supermarktactiviteiten van Ahold Delhaize in België’, steeds het uitgangspunt geweest.
 

Reacties 1


Seb Seb 26 jul, 13:45

Beide formules kunnen prima naast elkaar blijven bestaan omdat ze voor een deel complementair zijn. Delhaize zit bovenin de markt, AH is een stuk goedkoper, gebruikt prijs ook als promotiemiddel en zit qua positionering net boven de discounters als Aldi en Lidl.

Bovendien, Peters Govers zou nooit hebben ingetekend op de AH formule, als daar geen concrete toezeggingen voor gegeven zouden worden. Je gaat immers je supermarkten niet binnen 5 jaar tweemaal van insigne veranderen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!