Advertorial: Gratis inspiratiesessie: Data in Retail

Als retailer beschik je over een schat aan informatie. Je verzamelt bijvoorbeeld klantgegevens en verkoopstatistieken van je fysieke winkel via je POS-systeem. Heb je een webshop? Dan kun je zien via welke producten je websitebezoekers bekijken en via welke kanalen je de meeste verkopen genereert. 

Het wordt pas écht interessant als je de volledige klantreis inzichtelijk kunt maken. Door je offline data te koppelen met je online gegevens, leer je steeds beter welke stappen je klanten ondernemen voordat ze tot een aankoop overgaan. Zo krijg je antwoorden op vragen als:
•    Waarin verschillen mijn trouwe klanten van eenmalige kopers?
•    Welke off- en online kanalen genereren samen tot de meeste opbrengsten?
•    Welke informatie moet ik mijn klanten bieden op de druk op het klantenservice team te verlichten?

Data gedreven werken in retail

Zet data effectief in en verhoog je retentie, besteed je marketingbudget effectiever én optimaliseer interne processen. Wil je ontdekken hoe? 

Meld je aan voor een gratis ontbijtsessie 

RetailTrends