Advertorial: Groeiend aandeel inkoop retailers uit parallelkanalen

Advertorial: Groeiend aandeel inkoop retailers uit parallelkanalen

Steeds meer Nederlandse retailers gebruiken parallelkanalen om actie-artikelen in te kopen, waarmee ze het verschil kunnen maken.

Iedere winkel heeft ze nodig: actie-artikelen die de consument verleiden om hun winkel te komen bezoeken. Door anders in te kopen bied je niet alleen je klant meer voordeel, maar vergroot je ook je eigen marges.

Hoe werkt dit dan? Bij producten uit parallelkanalen gaat het vaak om eenmalige partijen, verkregen uit restvoorraden van producenten en importeurs. Het prijsniveau van deze producten ligt hierdoor beduidend lager dan normaal. Dit in combinatie met de beperkte beschikbaarheid, maakt deze producten uitermate geschikt om actiematig in te zetten.

Eurotrade Fair organiseert vier maal per jaar een handelsbeurs, waar bedrijven uit binnen- en buitenland dit soort producten aanbieden. Op 29 en 30 augustus a.s. wordt de 41e editie georganiseerd in Eindhoven. Beursorganisator Jeroen Riemersma zag de afgelopen jaren steeds meer inkopers van Nederlandse retailerorganisaties de beurs bezoeken, nieuwe contacten leggen en direct orders plaatsen. “Ik ga geen namen noemen, maar als ik de wekelijkse folders van de grote winkelketens doorblader, kom ik steeds vaker producten tegen die bij ons zijn ingekocht.”

Benieuwd wat parallelkanalen voor jou kunnen betekenen? Bezoek dan Eurotrade Fair in Eindhoven op 29 & 30 augustus.

www.eurotradefair.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!