Dit is het nieuwe Eddy's in Eindhoven

Dit is het nieuwe Eddy's in Eindhoven

Eddy’s is sinds een jaar of tien gevestigd in Eindhoven. De modezaak verhuisde vorige maand van de Nieuwe Emmasingel naar een voormalige bioscoop in de Vrijstraat, die drie keer zo groot is als de oude winkel. 

Eddy’s heeft in Eindhoven de plek overgenomen van Intersport, dat is teruggegaan naar winkelcentrum Heuvel. Het nieuwe onderkomen van Eddy’s heeft een totale omvang van zo’n duizend vierkante meter, waarvan ongeveer de helft voor de winkel wordt ingezet. De andere helft wordt gebruikt als magazijn en voor de webshop.

Eddy’s is sinds een jaar of tien gevestigd in Eindhoven. De modezaak verhuisde vorige maand van de Nieuwe Emmasingel naar een voormalige bioscoop in de Vrijstraat, die drie keer zo groot is als de oude winkel. 

Eddy’s heeft in Eindhoven de plek overgenomen van Intersport, dat is teruggegaan naar winkelcentrum Heuvel. Het nieuwe onderkomen van Eddy’s heeft een totale omvang van zo’n duizend vierkante meter, waarvan ongeveer de helft voor de winkel wordt ingezet. De andere helft wordt gebruikt als magazijn en voor de webshop.

Eddy’s staat bekend om het aanbod van nieuwe merken, zoals Airforce, Zumo, My Brand en EA7. Vanaf het begin wilde eigenaar Eddy Kloes alleen een breed aanbod van mooie merken, zei hij onlangs tegenover het Eindhovens Dagblad. “Maar die krijg je niet zomaar. Meestal hebben ze afspraken met andere winkeliers die het alleenrecht claimen. Maar ik bleef gewoon bellen, iedere week weer. En als ze nee bleven zeggen ging ik op de koffie met gebak. Net zolang doorgaan tot ze ja zeggen. Alles draait om de gunfactor.”

De nieuwe winkel kenmerkt zich door open ruimtes en een ‘high fashioned uitstraling’. De winkel wordt elke dag voorzien van nieuwe voorraad, om ervoor te zorgen dat klanten blijven terugkomen. “Dit zijn de innovatieve ondernemers die de modewereld nodig heeft in grote steden”, aldus Rick Schreuder van WSB Interieurbouw, dat verantwoordelijk is voor het nieuwe concept.

Eddy’s timmert ook online flink aan de weg. Zo heeft de winkel op Facebook meer dan twintigduizend fans en zijn er op Instagram zelfs zo’n zestigduizend volgers. De webshop is volgens het bedrijf zo ontworpen dat je kunt zien wat in de winkel hangt en dat ook snel online kunt bestellen. Nog niet het hele aanbod staat online, maar daar moet snel verandering in komen. In de winkel bevinden zich digitale schermen waar klanten online kleding kunnen uitkiezen. Verder is er recent een app gelanceerd, die gebruikers onder meer in staat stelt om direct te shoppen.

Beeld: WSB Interieurbouw

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!