Advertorial: Retail Safari: Ontdek de laatste tech-ontwikkelingen

Innovaties gaan snel, zeker binnen het retaillandschap. Deze worden voornamelijk gedreven door technologisch vooruitgang. Digitalisering is een belangrijke ontwikkeling die veel traditionele elementen gaat vervangen. De ene ontwikkeling gaat razend snel, bij de andere ontwikkeling duurt het jaren.

Een aantal zijn al algemeen goed, denk aan de klant tellers en bezoekers tracking. Een aantal innovaties zien we meer en meer ontstaan, zoals de digitale in-store communicatie, touchscreens om online te shoppen of virtual reality-brillen. En ten slotte zijn er innovaties die we nagenoeg nog niet zien binnen de retail. Denk dan aan nieuwe betaalmogelijkheden, stem- en gezichtsherkenning en blockchain. 

Welke innovaties kunnen we onderscheiden? Wat is nu de echte toegevoegde waarde van al deze nieuwe ontwikkelingen, slaan we misschien op bepaalde fronten teveel door en verliezen we oog voor de mens, onze klant? Deze vragen en nog veel meer komen aan bod tijdens de komende Retail Safari op 27 september a.s. Zonder compleet te kunnen zijn maken we kennis met een paar nieuwe en interessante innovaties, duiken we in onderzoeken en bekijken we natuurlijk een aantal mooie concepten in de praktijk.

We bezoeken Signify LAC (voorheen Philips Lighting) en krijgen uitleg en achtergronden over de hightech-oplossingen van Signify voor retail. Vervolgens bezoeken we onder meer Spar University, waar Payconiq ons in de praktijk hun betaalproduct zal demonstreren. Aansluitend gaan we naar Retail Coins, dat een product/dienst heeft ontwikkeld dat (de naam zegt het al) op de bitcoin lijkt. 

Voor lezers van RetailNews zijn er een beperkt aantal (gratis) plaatsen gereserveerd. Zo kun je gratis en vrijblijvend kennis maken met Retail Safari. Geef je op door een e-mail te sturen aan: jw@retail-safari.nl. Wie het eerst komt, gaat mee. 

RetailTrends