Waarom McDonald’s geen succes is in Vietnam

Waarom McDonald’s geen succes is in Vietnam

Bijna vijf jaar na de opening van de eerste vestiging, staat de teller van McDonald’s in Vietnam op slechts zeventien filialen. Burger King komt zelfs niet verder dan dertien restaurants. Vietnamezen geven slechts één procent van al hun uitgaven aan voedsel uit aan fastfoodzaken. Ze delven volgens CNBC het onderspit tegen de lokale verkopers, die met een marktaandeel van liefst 78 procent het straatbeeld domineren. De toekomst van de Amerikaanse formules ziet er niet rooskleurig uit.

 

Bijna vijf jaar na de opening van de eerste vestiging, staat de teller van McDonald’s in Vietnam op slechts zeventien filialen. Burger King komt zelfs niet verder dan dertien restaurants. Vietnamezen geven slechts één procent van al hun uitgaven aan voedsel uit aan fastfoodzaken. Ze delven volgens CNBC het onderspit tegen de lokale verkopers, die met een marktaandeel van liefst 78 procent het straatbeeld domineren. De toekomst van de Amerikaanse formules ziet er niet rooskleurig uit.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!