Tesco opent eerste discountwinkels van Jack's

Tesco opent eerste discountwinkels van Jack's

Tesco heeft in het Verenigd Koninkrijk discountformule Jack’s gepresenteerd, waarmee het de concurrentie met Aldi en Lidl wil aangaan. Het merk profileert zich vooral als prijsvechter met een voorkeur voor lokale producten.

Jack’s, vernoemd naar Tesco-oprichter Jack Cohen, wil de prijzen laag houden door de kosten te minimaliseren. Winkels worden eenvoudig aangekleed en zijn niet voorzien van toegevoegde extra’s. Het assortiment is niet vereenvoudigd, maar komt voornamelijk van lokale producenten. Tachtig procent van de voedsel- en drankproducten worden geproduceerd in Groot-Brittannië. Daarmee brengt de winkel naar eigen zeggen een uniek assortiment van eigen merkproducten op de markt.  

De lancering van het nieuwe merk valt samen met het honderdjarig bestaan van Tesco. De discounter opende donderdag zijn eerste twee vestigingen in Chatteris en Immingham. In de komende zes maanden moeten daar nog eens tien tot vijftien locaties bij komen. Eerder meldde The Guardian al dat Jack’s zestig vestigingen in het Verenigd Koninkrijk zal openen.

Britse supermarkten hebben al jaren last van de Duitse discounters. De Britten kunnen niet op tegen de groei van de goedkope concurrent. Tesco is nog altijd Britse marktleider en hoopt deze positie met de komst van Jack’s te behouden.

Bekijk foto's van de eerste Jack's-winkel op RetailTrends.

Reacties