'Honderden fietsenzaken hebben geen toekomst'

'Honderden fietsenzaken hebben geen toekomst'

Twintig tot veertig procent van alle fietsenwinkels in Nederland verdwijnt binnen tien jaar. Dat is de verwachting van brancheorganisatie Bovag, zegt een woordvoerder tegenover de NOS. Nu zijn er nog zo’n tweeduizend fietsenwinkels in Nederland.

De fietsenwinkels gaan volgens de brancheorganisatie ten onder aan de opmars van onlineverkopen in de sector. Spelers als Fietsenwinkel.nl maken een enorme groei door. Fietsenzaken zijn vaak kleine winkels met weinig personeel, stelt de woordvoerder. “Die kunnen die concurrentie met grote online aanbieders moeilijk aan.”

Het CBS maakte deze week nog bekend dat Nederland in de Europese top vijf staat op het gebied van online winkelen. 79 procent van de consumenten uit ons land heeft vorig jaar een online aankoop gedaan. Kleding en sportartikelen worden het vaakst online gekocht.

Gemeten over alle sectoren ligt het online omzetaandeel inmiddels op 10,2 procent, volgens cijfers van Thuiswinkel.org. In de eerste helft van dit jaar werd online veertien procent meer uitgegeven aan producten dan een jaar eerder.

Reacties 6


Peter Jansen 21 sep, 11:15

Online..
tot dat ze in Radar of Kassa komen..


Menno Ammerlaan 21 sep, 19:08

Kan ik online ergens mijn band laten plakken ?


Ramon Koch 22 sep, 07:25

Vreemd artikel! Onlangs nog allerlei berichten gelezen dat de fietsenzaken de eigen klanten voorrang geven boven degene die online een fiets kocht. Ik geloof er niets van, getuige ook het aantal opkomde fietsenzaken die zich specialiseren. En dankzij de e-bike gaat ook de jeugd weer met de fiets naar school, dus aan werk geen gebrek.


John Meijer 24 sep, 08:56

Ik zal nooit een online fiets kopen. Het is echt een service-artikel.


Truus Butter 25 sep, 15:14

Misleiding van de klant met fictieve aanbiedingen is dagelijkse praktijk bij online fietsenhandel. Veel gehoorde opmerking van mensen die ooit een online fiets aankoop hebben gedaan " dit nooit meer !"


Steven Stander 29 mei, 20:18

De online verkoop lijkt mooi.. totdat de fiets dienst weigert. En ja, dan moet je opeens toch naar de fietsenmaker.. de fietsenmakers blijven bestaan. Waardeloos artikel, geschreven door een kantoor pik met geen enkele ervaring!!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!