Meten we ons straks allemaal op met de Zozosuit?

Meten we ons straks allemaal op met de Zozosuit?

In de categorie ‘big in Japan’: Start Today, een van de sprekers tijdens het event What's Next in Retail Tech, is met 2,6 miljard dollar omzet naar eigen zeggen het grootste fashion e-commercebedrijf van het land. Alleen zijn marktplaats Zozotown trekt elke maand al 25 miljoen bezoekers. Het bedrijf trekt wereldwijde aandacht met de Zozosuit: een gratis pak dat klanten in staat stelt om thuis een 3D-scan van hun lichaam te maken. De nieuwe ‘full bodysuit’ heeft 350 referentiepunten die door een app worden herkend. Eenmaal klaar met meten kunnen klanten kleding kopen die perfect bij hun afmetingen past. Is dit de toekomst van online fashion?


What’s Next in Retail Tech op 13 november
Susanne Burger, managing director van Start Today in Europa, vertelt tijdens het event What’s Next in Retail Tech alles over de Japanse modereus en het idee achter de Zozosuit. Andere sprekers op het event, dat op 13 november wordt gehouden in Amsterdam, zijn onder meer bol.com, Zalando, voice design strategist Ben Sauer, Omnigen en trendwatcher Sander Duivestein. Ga voor het volledige programma en om je aan te melden naar de website: whatsnextinretailtech.nl.

Reacties 1


Carl van der Putten 24 okt, 17:57

Ge-wel-dig! Traditionele retail raakt verder uitgeschakeld, als ze dit soort ontwikkelingen niet omarmen en zorgen dat ze er een commercieel concept voor hun eigen retail van maken.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in