Bol.com heeft hoge verwachtingen van tweede Singles’ Day

Bol.com verwacht dit jaar drie keer zoveel bestellingen op Singles' Day als vorig jaar. De door de webwinkel in Nederland geïntroduceerde ‘feestdag’ leverde bij de eerste editie al tienduizenden orders op. 

De webwinkel denkt dat het Nederlandse enthousiasme ook overwaait naar de zuiderburen. ''We zien dat in Nederland, maar ook in België, steeds meer enthousiasme is voor internationale retaildagen, zoals Black Friday. Ook Singles’ Day is inmiddels ontdekt”, verklaart cco Margaret Versteden van bol.com. Ook de 21 duizend aangesloten winkeliers lijken de koopjesdag te omarmen en bieden een voor Singles’ Day aangepast assortiment aan. In 2017 waren vooral make-up, parfum, cd’s en films populair. Er ging meer dan vier keer zoveel parfum en make-up over de toonbank dan op een gemiddelde dag.  

Bol.com introduceerde Singles' Day vorig jaar als 'de verwendag voor jezelf'. Klanten krijgen kortingen op uiteenlopende producten van sieraden en sneakers tot games en seksspeeltjes. Het door Alibaba bedachte koopjesevent wordt gevierd op 11 november en in de aanloop daarnaartoe biedt de webwinkel dagelijks een voorproefje met een ‘topdeal’ aan. 

Hoogleraar marketing en retailing Kitty Koelemeijer denkt dat Nederlanders nieuwsgierig zijn naar Singles’ Day. “Het heeft de potentie uit te groeien tot het persoonlijke verwenmoment in de donkere dagen voor Sinterklaas en Kerst, die vooral in het teken staan van gezin, kinderen en familie”, aldus de hoogleraar. 
 

RetailTrends