Albert Heijn test slimme deursloten met klanten

Albert Heijn test slimme deursloten met klanten

Albert Heijn test momenteel het bezorgen van online bestelde boodschappen via slimme deursloten. Tien huishoudens maken acht weken lang onderdeel uit van de pilot.

De pilot, op 1 oktober begonnen, is volgens Albert Heijn ‘gericht op de toekomst’. Boodschappen kunnen dankzij de slimme deursloten tot in de koelkast worden bezorgd, ook als de klant niet thuis is.

De huizen van de deelnemeners zijn voorzien van een slimme deurbel SecuFirst en slim deurslot Nuki. Als de bezorger aanbelt, krijgt de bewoner een melding via een app op zijn smartphone. Daar heeft hij toegang tot een live videoverbinding. Na identificatie van de bezorger kan de bewoner zijn deur openen via de app.

De boodschappen worden door de bezorger naar de keuken gebracht, waarbij gekoelde producten in een tas in de koelkast worden geplaatst. Bij het verlaten van het huis draait Nuki de deur automatisch op slot.

Bezorging via slimme deursloten is volgens Albert Heijn ook mogelijk bij mensen met een gedeelde voordeur. Daarvoor wordt gebruikgemaakt van het slimme deurslot Nello, die ervoor zorgt dat de deur automatisch opengaat als de bezorger op het afgesproken tijdstip aanbelt.

Afgelopen juni werd op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize al het startschot gegeven voor de proef van AH Labs, dat nieuwe concepten bedenkt en ontwikkelt om de service van de supermarktketen te verbeteren. Zo is eerder gewerkt aan een koopknop, chatbot en de flitsbezorging van Rappie.

Bekijk een video van de pilot met slimme deursloten op RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!