Hunkemöller hard op weg naar China

Hunkemöller hard op weg naar China

Hunkemöller is op zoek naar winkels in Shanghai. De Nederlandse lingerieketen wil dit kwartaal zijn eerste vestiging in China openen, meldt de Spaanse vaksite Modaes.es.

Hunkemöller is al in China actief in samenwerking met Alibaba. Het plan om er ook fysieke winkels te openen, werd vorig jaar al door topman Philip Mountford aangekondigd in RetailTrends.  “Dat is voor ons een volledig nieuwe markt”, zei hij. 

De retailer heeft onlangs de controle over de Russische winkels overgenomen van een lokale partner. Het plan is om de expansie in het land de komende jaren te intensiveren en er over drie jaar tachtig tot honderd verkooppunten te hebben.

Verder wil Hunkemöller in Spanje volgend jaar vijftien nieuwe winkels openen, vertelt coo Vi Patel. Daarmee gaat de lingerieketen voorbij de vijftig vestigingen in het land. De groei in Spanje valt dit jaar lager uit dan een jaar eerder, onder meer door de lange winterperiode. “Ik denk echter dat we het beter hebben gedaan dan onze concurrenten”, aldus Patel.

Hunkemöller heeft momenteel zo’n negenhonderd winkels wereldwijd en wil dat aantal de komende jaren laten doorgroeien tot 1600. De retailer was het afgelopen boekjaar goed voor 452,4 miljoen euro omzet. In 2021 moet de grens van een miljard euro omzet worden doorbroken.


RetailRegister
Op zoek naar een winkellocatie? Retailers kunnen in het RetailRegister kosteloos aan vastgoedbezitters laten weten waar ze een winkel willen openen. Klik hier voor het RetailRegister.

Reacties

Loop eens rond in de shopping malls in China, je kunt er een kanon afschieten zonder iemand te raken, de meeste (enigste) omzet wordt gedraaid door de restaurants

Geplaatst door jeffry KUPERUS op 29 november 2018 om 10:30

Laatste nieuws

RetailTrends