Advertorial: Optimaliseer je assortiment op basis van data

Advertorial: Optimaliseer je assortiment op basis van data

Retailers willen graag onmiddellijk inspelen op de snel veranderende behoeften en wensen van hun klanten. Dat kan natuurlijk niet als je geen idee hebt wat die behoeften en wensen zijn. Maak je beslissingen gebaseerd op je onderbuikgevoel of aannames, dan is er een grote kans dat je de plank volledig misslaat. Datagedreven beslissingen liggen aan de basis van je verkoopsucces, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Ontdek in deze whitepaper alle stappen van assortimentsoptimalisatie en enkele praktijkvoorbeelden van bedrijven die je voorgingen in dit proces. Het is tijd om afscheid te nemen van jouw losstaande Excelbestanden en volledig inzicht te krijgen in alle data uit jouw organisatie.

Download hier de whitepaper.

Reacties

Ondernemers gevoel en durven ondernemen gaat er wel een beetje uit met alleen data.
Data kan je goed ondersteunen en planning een stuk makkelijker maken.
Ik denk dat je ook juist moet kijken hoe kan ik mijn neus voor nieuwe ontwikkelingen ontwikkelen en daarmee onderscheidend zijn in de markt. Verrassend voor klanten, verrassend voor je medewerkers. Ook intern moeten collega's uitgedaagd worden om de optimale bijdrage te leveren aan wat klanten willen zeggen en doen. Ruwe data ziet niet alles

Geplaatst door Jeroen De Wit op 22 mei 2019 om 15:14

Lees ook: