Belgische zusterketen Hudson’s Bay stopt met webwinkel

Belgische zusterketen Hudson’s Bay stopt met webwinkel

Galeria Inno trekt eind deze maand de stekker uit zijn webwinkel. Dat heeft de Belgische warenhuisketen laten weten in een e-mail aan zijn klanten.

De beslissing om met de webshop te stoppen is genomen door het Duitse moederconcern, waar ook Galeria Kaufhof, Karstadt en de Europese tak van Hudson’s Bay onder vallen. De webwinkel werd de afgelopen jaren centraal vanuit Duitsland aangestuurd en dat zorgde voor spanninen, zegt e-commercemanager Jok Junius tegen De Standaard. De meeste producten die op de webshop van Inno staan, waren niet in de Belgische winkels te vinden en omgekeerd. Waar wel een overlap in het productaanbod was, waren soms grote prijsverschillen.

Galeria Inno is vanaf februari weer baas over zijn eigen e-commercestrategie, maar zal de webshop dan niet meteen heropenen, zegt Junius tegen De Tijd. De retailer heeft de ‘ambitie en noodzaak’ om in de toekomst weer online actief te worden, maar wacht op de strategie van de nieuwe aandeelhouder. “Zolang die onduidelijk is, doen we lokaal geen grote investeringen.”

Galeria Inno is net als de Nederlandse warenhuizen van Hudson’s Bay betrokken bij de fusie tussen HBC Europe en Signa. De keten heeft zestien winkels bij onze zuiderburen. De Belgische formule zag zijn omzet vorig boekjaar met twee procent dalen, maar door een daling van de kosten ging de bedrijfswinst omhoog.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!