Makro in België weer aan het kapitaalinfuus 

Makro in België weer aan het kapitaalinfuus 

Metro Group pompt nog eens veertig miljoen euro in de Belgische winkels van Makro. Het voortbestaan van de keten loopt gevaar, schrijft ondernemersplatform De Rijkste Belgen.

Sinds 2015 heeft Metro al 320 miljoen euro geïnvesteerd om het kwakkelende Makro overeind te houden. Alleen al in het afgelopen jaar ging het om 120 miljoen euro. Het retailconcern liet bij de vorige kapitaalinjectie, ruim een half jaar terug, al weten dat Makro in 2019 resultaten moet laten zien. Wat de gevolgen zijn als dat ultimatum niet wordt gehaald, is volgens ceo Vincent Nolf ‘koffiedik kijken’.

Metro wil Makro op de been houden, omdat een eventueel verdwijnen van die formule ook gevolgen heeft voor de Metro-keten, die elf winkels bij onze zuiderburen heeft. “Beide ketens kopen samen in en ook de ondersteunende diensten zijn gemeenschappelijk”, aldus Nolf.  

De Belgische winkels van Makro bleven afgelopen woensdag nog een hele dag dicht vanwege een staking. Medewerkers klagen over de hoge werkdruk. Sinds de retailer in 2017 een nieuwe strategie introduceerde, waarbij de focus van ondernemers naar consumenten verschoof, werden veel vertrekkende personeelsleden vervangen door uitzendkrachten.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!