Hoe de online folder kan zorgen voor shopper inzichten die helpen bij een beter online- en offline resultaat.
De interesse in de online folder is de laatste 5 jaar verdubbeld (bron: Google Trends) en groeit nog steeds. Ondertussen is de markt voor de fysieke folder volop in beweging. Het medium is nog steeds een belangrijk middel in de klantreis om winkelbezoek en omzet te genereren, zowel online als offline. Afgelopen twee jaar groeide de data die je met de online folder kan genereren uit tot een bron van kansen. Slimmer (online) publiceren kan het verschil maken in bereik én resultaat, zowel online als offline.
Shopper data
Uniek aan de data uit de online folder is dat deze het oriëntatiegedrag van shoppers bijhoudt, elke week weer. Dat betekent dat een shopperprofiel opgebouwd wordt met product of categorie interesses die up-to-date zijn. Met deze data kan een retailer werken aan hogere online conversies, maar ook inzicht genereren in winkelbezoeken en product trends. Met genoeg data is het ook mogelijk te voorspellen welke weekaanbiedingen het beste gaan presteren binnen een productcategorie.
Online & offline
De shopper data uit de online folder kan op veel manieren meer resultaat opleveren. Een gepersonaliseerde online folder genereert online een hogere conversie. De data uit de online folder helpt bij het inzichtelijk maken hoe de offline folder ingedeeld moet worden. Of om te bepalen welke hero aanbiedingen in de fysieke folder moeten staan basis van data in plaats van voorraad of omzetgegevens van vorig jaar.
Start met het verbeteren van je online en offline resultaat door deze shopper data te verzamelen.
Reacties 0