L’Oréal personaliseert producten met huidanalyse

L’Oréal personaliseert producten met huidanalyse

L’Oréal heeft de handen ineengeslagen met het biotechnologische bedrijf uBiome. Daarmee wil de cosmeticaproducent op basis van specifieke huidkenmerken persoonlijke productaanbevelingen doen.

Door de samenwerking tussen L’Oréals eigen ‘technology incubator’ en uBiome, kunnen consumenten straks wangslijmvlies opsturen naar het merk. Dat wordt vervolgens geanalyseerd door uBiome om de huidgezondheid van de consument vast te stellen. Daarbij wordt bijvoorbeeld gekeken naar bacteriën en virussen die op de huid leven en die mogelijk acne, eczeem of huidirritaties kunnen veroorzaken. Op basis van de resultaten doet L’Oréal zijn klanten suggesties voor huidproducten. 

Op het gebied van huidverzorging proberen consumenten vaak het ene na het andere product om te kijken wat voor hun huid werkt, zegt vice president Guive Balooch van L'Oréals Technology Incubator. "Ons doel is om gebruik te maken van nieuwe technologieën om dit te veranderen, door diepere niveaus van personalisatie toe te passen."

De techniek doet denken aan die van het Nederlandse Omnigen, dat onder meer de DNA Foodbox ontwikkelde. Klanten krijgen daarbij, eveneens na analyse van wangslijm, een maaltijdbox met de hoeveelheden koolhydraten, vetten en eiwitten die bij hun dna passen. Dat is pas een eerste mogelijke retailtoepassing van de technologie, zei oprichter Berry Kriesels tegenover RetailTrends. “Elke keer dat we met retail in contact komen, zien we weer kansen om producten in een genetisch jasje te steken.”
 

RetailTrends