Kleine stap, groot verschil voor deze flagshipstore van Hermès

Het Franse luxemerk Hermès heeft in de P.C. Hooftstraat in Amsterdam een nieuwe winkel geopend. Aan de overkant van de straat. Letterlijk een kleine stap, maar een wereld van verschil.

Het Franse luxemerk Hermès heeft in de P.C. Hooftstraat in Amsterdam een nieuwe winkel geopend. Aan de overkant van de straat. Letterlijk een kleine stap, maar een wereld van verschil.

Hermès heeft met zijn flagshipstore zijn intrek genomen in de Crystal Houses, een replica van twee klassieke huizen, opgetrokken uit massief glas: glazen bakstenen, kozijnen en deurlijsten. Chanel, in 2016 de eerste huurder, vertrok vorig jaar naar een ander pand in de straat.

De begane grond, met een verhoogd plafond, wordt overspoeld door daglicht dat binnenkomt door de transparante gevel. Shoppers vinden hier onder meer de iconische zijden sjaals, geuren en de sieradencollectie van Hermès. Achter in de winkel is ruimte voor herenkleding- en schoenen. 

 

De winkel kent twee verdiepingen en een mezzanine, een tussenlaag. De houten trap is voorzien van een met leer beklede leuning en zwaait elegant naar boven. Hermès heeft Nederlandse elementen in de winkel verwerkt als ode aan de relatie met de lokale clientèle, zegt uitvoerend vice-president sales en distributie Florian Craen tegen FashionUnited.

Zo is rechts voorin een rode bakstenen muur te vinden, die verwijst naar de Amsterdamse architectuur. In de gehele winkel zijn aardetinten zoals roestbruin en steenrood te zien, geïnspireerd op de traditionele Amsterdamse bakstenen.

Op Op de bovenste verdieping kan men terecht voor meer sieraden, horloges, lederwaren en een selectie van ruitersportartikelen.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen