Wat maakt een webwinkel geliefd bij consumenten (en wat niet)?

Wat maakt een webwinkel geliefd bij consumenten (en wat niet)?

Het e-commercelandschap blijft zich ontwikkelen en retailers spelen hier massaal op in. Ze proberen het de klant online zo makkelijk mogelijk te maken, zodat hij niet afziet van zijn aankoop. En gemak blijkt het sleutelwoord als het om online winkelen gaat. Uit onderzoek van Applause blijkt namelijk dat maar liefst 87 procent van de consumenten een aankoop niet doorzet als het totale proces als te ingewikkeld wordt beschouwd. Het bedrijf deed onderzoek naar de ervaringen van digitale shoppers bij 52 verschillende retailers, in de periode van Black Friday tot december vorig jaar. In onderstaande infographic meer uitkomsten uit het onderzoek.

 

Het e-commercelandschap blijft zich ontwikkelen en retailers spelen hier massaal op in. Ze proberen het de klant online zo makkelijk mogelijk te maken, zodat hij niet afziet van zijn aankoop. En gemak blijkt het sleutelwoord als het om online winkelen gaat. Uit onderzoek van Applause blijkt namelijk dat maar liefst 87 procent van de consumenten een aankoop niet doorzet als het totale proces als te ingewikkeld wordt beschouwd. Het bedrijf deed onderzoek naar de ervaringen van digitale shoppers bij 52 verschillende retailers, in de periode van Black Friday tot december vorig jaar. In onderstaande infographic meer uitkomsten uit het onderzoek.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!