McDonald's test met voice voor bestellingen

McDonald's test met voice voor bestellingen

McDonald’s wil zijn McDrive van voice gaan voorzien. Daarvoor heeft de fastfoodketen het bedrijf Apprente overgenomen, een startup die zich richt op spraakherkenning. 

Met het toevoegen van voice aan de McDrive, hoopt McDonald’s het bestelproces simpeler, sneller en nauwkeuriger te maken voor consumenten. In plaats van dat de bestelling bij een medewerker wordt opgenomen, zal een automaat de bestelling verwerken. Later wil McDonald’s de technologie eventueel gebruiken voor kiosken, de bestelzuilen in de restaurants en mobiele bestellingen. 

Eerder nam de fastfoodketen al Dynamic Yield over, een bedrijf dat gespecialiseerd is in personalisatietechnologie. Daarmee wil McDonald’s klanten een ervaring op maat bieden, door in te spelen op het weer, populaire menu-items en het moment van de dag. 
 

Reacties

Laatste nieuws









Lees hier 15 toekomstverkenningen in retail

In een compleet vernieuwd jubileummagazine van RetailTrends vind je maar liefst vijftien toekomstverkenningen in de retail. Hoe ziet de supermarkt eruit in 2050? Hoe ver zijn we op het gebied van duurzaamheid en innovatie? Kennen we de consument van de toekomst eigenlijk? Lees het in RetailTrends.

RetailTrends