Bol.com populair als oriëntatiekanaal bij Nederlandse consument

Bol.com populair als oriëntatiekanaal bij Nederlandse consument

Meer dan de helft van de Nederlandse consumenten zegt weleens informatie over een product in te winnen via bol.com, om het vervolgens fysiek in een winkel te kopen. Een op de vier consumenten zegt zelfs helemaal nooit wat op het platform te kopen, maar het alleen te gebruiken als oriëntatiekanaal. Dat blijkt uit onderzoek van het marketing- en mediabureau Mediaxplain onder duizend mensen. 

Het onderzoek meldt daarnaast dat Amazon zijn positie als oriëntatiekanaal inmiddels ook heeft ingenomen in ons land. Een op de zes consumenten zegt zich weleens op het platform van de webgigant te oriënteren, voor het overgaan op een fysieke aankoop. Tien procent kocht nooit wat bij Amazon, maar gebruikte het alleen als oriëntatiekanaal.

Voor de productcategorie computer en elektronica werden beide platformen het meest gebruikt als oriëntatiekanaal: 61 procent zocht bij bol.com, vijftig procent bij Amazon. Bol.com scoorde daarnaast met 58 procent hoog in de categorie boeken, voor Amazon was dat veertig procent.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends