Domino's: 'Geen sprake van breuk met franchisenemers'

Domino's: 'Geen sprake van breuk met franchisenemers'

Domino's is ervan overtuigd dat het conflict met zijn franchisenemers door onderling overleg is op te lossen. Van een breuk of ondernemers die willen vertrekken is geen sprake, zegt ceo Misja Vroom tegen RetailTrends. “Er zijn juist genoeg ondernemers die hebben aangegeven te willen groeien.”

Een groep ondernemers spande onlangs een rechtszaak aan omdat ze zelf hun openingstijden willen bepalen. De pizzaketen wil dat al zijn franchisenemers met de lunch opengaan. De rechter bepaalde dat alleen franchisenemers bij wie dat in het contract is vastgelegd, verplicht kunnen worden om 's middags de deuren te openen. Volgens Vroom betekent dat in de praktijk dat twee derde van de winkels wél verplicht kan worden om voor de lunch open te gaan.

Volgens de ondernemers zou de verkoop tussen de middag een verliesgevende operatie zijn, maar dat beeld herkent Vroom niet. “Het komt eruit voort dat franchisers graag zelf hun openingstijden bepalen”, stelt hij. “En om daarin je gelijk te halen, zul je zoveel mogelijk argumenten aandragen die het besluit van de rechter kunnen beïnvloeden. Ondernemers bepalen graag zelf wat er gebeurt, maar moeten zich soms ook conformeren aan het algehele belang.”

Vroom baalt ervan dat de ondernemers voor de rechtsgang hebben gekozen en noemt dat ‘nooit de goede richting’. “Een franchiserelatie duurt in de meeste gevallen langer dan het gemiddelde huwelijk. Je kunt alleen samen door dit soort situaties heen.”

Op RetailTrends gaat Vroom dieper in op het conflict, maar ook op de ambitieuze groeiplannen en technologische innovaties van Domino’s.
 

Reacties

Misja Vroom liegt dat hij barst. Veel franchisers zijn helemaal klaar met hem en de smerige praktijken van Domino’s

Geplaatst door Pizza Franchiser op 8 november 2019 om 11:15

Wat een leugenaar De kloof is gigantisch geworden!

Geplaatst door Franchisenemer Pizza op 8 november 2019 om 11:28

Dit bedrijf is fantastisch mooi maar weer een voorbeeld van een bedrijf wat geleid wordt door narcisten en graaiers.

Geplaatst door Dominoid . op 8 november 2019 om 11:33

De journalistieke waarde van dit artikel is echt 0,0. Mooi standpunt van de CEO, maar geen wederhoor?

In het artikel (https://www.volkskrant.nl/economie/uitbaters-domino-s-pizzarestaurants-in-opstand-tegen-hoofdkantoor-ze-graaien-mijn-winst-weg~b70a8249/) in de Volkskrant een tijdje geleden stonden aanzienlijk meer thema's benoemd, waarbij Domino's Pizza Nederland tenminste wel gelegenheid heeft gehad te reageren. Overigens zijn dat thema's waar in dit artikel ook niet bepaald de vuur aan het schenen over wordt gelegd.

En geen vertrekkende franchisenemers? Slechts enkele weken geleden heeft Domino's Pizza Pizza Nederland een franchisenemer volledig uitgekocht die 5 winkels had in Amsterdam. Gek verhaal toch? Zo een mooie formule, met 5 winkels in zo een mooie stad? Waarom zou dat toch verkocht zijn?

Als CEO Misja Vroom niks te verbergen heeft zou hij deze voormalige franchisenemer moeten ontslaan van zijn ongetwijfeld heftige geheimhoudingsverklaring waar ongetwijfeld een dikke vette boete op zit. Dan zou retail trends met iemand kunnen praten die het achterste van zijn tong kan laten zien.

Geplaatst door Een zeer bezorgde franchisenemer . op 8 november 2019 om 13:22

meneer vroom probeert zijn eigen hachje te redden en over de rug van de franchisers onwaarheden de media in te slingeren!!!!
Zo arrogant mogelijk doen en iedere conversaties met franhisers te ontwijken en dan denken op deze manier punten te scoren bij de rechter...
Hij weet ook dat het te warm word onder zijn ( schop)stoel en dat het voor hem binnenkort Vroem Vroem word

Geplaatst door Dominoiddd Dominoiddd op 8 november 2019 om 14:36

Laatste nieuws









RetailTrends