Deze Hermès-winkel is tijdelijk gedoopt in een 'buitenaards' sausje

Dat Hermès niet vies is van een opvallend en speels interieur, bewijst het luxemerk opnieuw met de heropening van zijn flagshipstore in Singapore. Het Franse bedrijf gaf designatelier Petit H de kans om de winkel een maand lang naar eigen wens in te richten. Het resultaat: een 'buitenaardse' boetiek.

Dat Hermès niet vies is van een opvallend en speels interieur, bewijst het luxemerk opnieuw met de heropening van zijn flagshipstore in Singapore. Het Franse bedrijf gaf designatelier Petit H de kans om de winkel een maand lang naar eigen wens in te richten. Het resultaat: een 'buitenaardse' boetiek.

Atelier Petit H bracht diverse kunstenaars samen om unieke objecten te creëren, volledig gemaakt van restanten van de Hermès-collecties. Zo zijn onder meer overgebleven leer, zijde, knopen en ritsen verwerkt in het interieur van de Aziatische flagshipstore. Op de website van het luxemerk worden tijdelijk producten van Petit H aangeboden, variërend van haarborstels en linialen tot tassen en kettingen - eveneens gemaakt van Hermès-materialen die anders in de prullenbak waren beland.

Bij het ontwerpen van het interieur had Petit H-designer Olivia Lee een fantasieverhaal in haar hoofd, dat refereert aan het creatieve proces van het designatelier. De ontwerpers van Petit H spelen in Lee's verhaal de rol van astronauten die een mysterieuze planeet hebben ontdekt; reden voor de 'buitenaardse', terracotta-kleurige setting die in de winkel is aangebracht. Een omgevallen krukje, vergeten skateboard en ander speelgoed moeten subtiel verwijzen naar het leven van een buitenaardse beschaving op 'planeet H'. 

In een ander gedeelte van de boetiek is een lopende band aangebracht, waar bezoekers de gebruikte Hermès-materialen zelf kunnen zien en aanraken. Volgens ontwerper Lee loopt het verhaal dat ze met het interieur wil vertellen parallel aan dat van Singapore zelf: de stad die 'groot is geworden door obstakels te veranderen in kansen', net als de ruimtevaart, aldus Lee.

Luxemerk Hermès zag zijn omzet in de afgelopen tien jaar verdrievoudigen. Ondanks die snelle groei doet het merk geen concessies aan kwaliteit. "Zelfs als de producten voor het verlaten van de werkplaatsen al zijn gecontroleerd doen wij dat in Bobigny (locatie van het magazijn, red.) gewoon nog eens over", vertelt Marianne Taam, logistiek directeur van Hermès, aan RetailTrends. Lees alles over de supplychain van Hermès in onze luxespecial.


Beeld: Jovian Lim 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen