Hoe je met digital signage klanten wint in je winkel

Hoe je met digital signage klanten wint in je winkel

In de strijd om aandacht van shoppers, is de competitie groot. Waarom jezelf geen voorsprong geven met het grootste, meest heldere winkel display?

Geloof jij ook in de kracht van een échte winkelervaring? De cijfers liegen er niet om: 23% van de klanten zoekt een product eerst op het internet. Maar een overweldigende 73% koopt uiteindelijk in de fysieke winkel!
Vooruitdenkende professionals gaan mee met deze retail trend. Ze zien het potentieel van de winkelstraat en combineren optimaal de digitale en fysieke winkelervaring. Eén stuk technologie helpt hen daarbij in het bijzonder: digital signage displays.

Een onweerstaanbare winkel.
Digitale schermen lokken klanten naar je etalage en leiden ze naar je kassa. Beinvloed niet alleen de grootte van het winkelmandje, maar ook wélke items hierin komen. 38% van de shoppers keert vaker terug naar een winkel met digital displays.

Wetenschappelijk bewezen
Recent onderzoek in Frankrijk toont aan dat fysieke winkels, naast online shopping, heel belangrijk zijn voor retail merken én voor klanten. Digital displays zijn stilaan onmisbaar om die winkels optimaal te doen renderen, dat blijkt ook uit de cijfers (Baromètre Smart Retail 2019):

  • Slechts 5% van de klanten doet research in de winkelstraat om dan online te kopen. 73% doet zijn uiteindelijke aankoop in de fysieke winkel.
  • Voor 29% van de shoppers is het de etalage die hen het vaakst de winkel binnenlokt. 
  • Meer dan 50% van de winkels gebruikt al digital signage.
  • 69% van de retail professionals zegt dat hun klanten trouwer zijn geworden sinds er digitale schermen in de winkel staan. 

Samsung gelooft in de kracht van de fysieke winkelervaring en zet volop in op de technologie van digital displays. Ontdek er alles over in deze heldere, compacte Samsung whitepaper