Advertorial: Langer lunchen met Tap & Pay app van Hutten en Nokavision

Advertorial: Langer lunchen met Tap & Pay app van Hutten en Nokavision

Met de Tap & Pay app van Hutten en Nokavision staan gasten van Hutten nooit meer in de wachtrij voor de kassa in het bedrijfsrestaurant! Zo kunnen ze maximaal genieten van hun lunchpauze. Met de app kunnen gasten gemakkelijk en snel producten uit het bedrijfsrestaurant selecteren en direct betalen met hun mobiele telefoon. “We zijn de eerste cateraar in Nederland die een dergelijke app lanceert,” vertelt projectmanager Kevin Renirie van Hutten.

In een tijdsbestek van nog geen 6 maanden is er een innovatieve totaaloplossing gerealiseerd die de lunchervaring voor altijd zal veranderen. Het proces begint en eindigt met de Tap & Pay app gebouwd in het low-code app platform Mendix. Om een product toe te voegen houdt de gast eenvoudig de telefoon tegen een digitaal productkaartje aan en het product is geselecteerd. De Electronic Shelf Labels (ESL) maken gebruik van Near Field Communication (NFC) om het tappen mogelijk te maken. Telefoons zonder NFC-ondersteuning kunnen producten selecteren door de barcode van de ESL te scannen. “In2Value werd door Nokavision aangetrokken als leverancier van de hardware, zoals de ESL’s, infrarood transceivers en base stations. Zij verzorgen tevens de installatie op alle locaties”, aldus John Peters, BD Mendix bij Nokavision.

Voor het afrekenen heeft Nokavision Payment Service Provider CCV gevraagd om hun betaalplatform te integreren. Hiermee kan op iedere cateringlocatie de juiste onbemande CCV PIN-terminal vanuit de Hutten Tap & Pay app worden geactiveerd. Hutten is daarmee de eerste die kassaloos betalen op deze manier vanuit een app aanbiedt.  Je hoeft dus niet meer in de wachtrij bij de kassa te gaan staan. De app is de kassa. In de app heeft de gast daarnaast ook de mogelijkheid om geheel mobiel te betalen via Payconiq.

Samenwerken als fundament
Bij Hutten worden medewerkers ook wel samenwerkers genoemd. Deze gedachte is volledig in lijn met de werkwijze van Nokavision. “Zij hebben de app technisch ontwikkeld en de integraties gerealiseerd. Ze hebben goed meegedacht en zich verdiept in de gebruiker”, aldus Kevin van Hutten. “Zo kunnen gasten bijvoorbeeld met de app het menu van de week inzien zodat ze weten wat er de rest van de week in het restaurant verkrijgbaar is. Als er combideals beschikbaar zijn, geeft de app dit aan en we hebben de mogelijkheid om gasten te laten sparen voor punten waarmee ze gratis producten kunnen ontvangen. Als gasten een profiel aanmaken in de app, profiteren ze van nog meer voordelen. Met de data kunnen wij ons aanbod en de dienstverlening nog beter laten aansluiten op de behoefte van onze gasten.” 

“Samen met het team van Hutten hebben we een hoogstaande app gerealiseerd. De app zorgt voor gemak bij de gebruikers om producten te tappen en te betalen, maar op de achtergrond speelt er meer dan waar de gebruikers zich bewust van zijn,” wil John Nokavision benadrukken. Dit is het resultaat van een intensieve samenwerking met korte lijntjes. Het team van Hutten kwam dan ook regelmatig bij ons over de vloer en zo hebben we samen het project tot een succes weten te maken.”

Kansen voor andere sectoren
John van Nokavision ziet ook kansen voor andere sectoren om hun processen te verbeteren middels de verschillende technieken uit de Tap & Pay app. “Zo zijn we in gesprek met enkele innovatieve retailers om ook daar kassaloze toepassingen te realiseren. Bezoekers aan fysieke winkels kunnen nog leuker en beter geïnformeerd shoppen met de ESL’s. Klanten met de app hoeven niet meer achter in de rij bij de kassa aan te sluiten. Handig als je haast hebt. De app geeft direct informatie aan de klant die op dat moment in de winkel is.”

Enthousiasme alom
Inmiddels is de app in het eerste bedrijfsrestaurant van Hutten geïnstalleerd en zijn de gasten die de app gebruiken erg enthousiast. Kevin van Hutten: “We horen positieve geluiden over de tijdsbesparing door niet te hoeven wachten voor de kassa en het zelf kunnen activeren van de pin terminal. Daarnaast houden gasten overzicht van hun uitgaven door de bestelhistorie en het digitaal ontvangen van de kassabon per mail. Het was een intensief, maar leuk traject waarbij we ieder specialisme echt nodig hadden. We zijn dan ook blij met het eindresultaat en we kijken uiteraard uit naar een verdere uitrol van de app bij meerdere bedrijfsrestaurants.”

Voor meer informatie:
Nokavision Software
John Peters
Telefoon: 06 51 32 94 57
E-mail: j.peters@nokavision.com

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends