C&A beëindigt contracten met fabrieken in ontwikkelingslanden

C&A beëindigt contracten met fabrieken in ontwikkelingslanden

Winkelketen C&A heeft de meeste contracten met fabrieken in ontwikkelingslanden opgezegd. Volgens Human Rights Watch (HRW) wil het bedrijf ook voor orders die al geproduceerd zijn of die nu in productie zijn niet meer betalen. Dat schrijft RTL Z.

Daarnaast zou korting gevraagd worden op zendingen, met terugwerkende kracht tot 1 januari. C&A bevestigt dat het contracten heeft stopgezet. "Vanwege het coronavirus hebben we 1400 winkels in Europa moeten sluiten. We kunnen het verlies niet compenseren door uitgaves in de online shop. Door deze buitengewone omstandigheden richten we ons op het behouden van de liquiditeit." 

C&A meent wel dat het 'haar verantwoordelijkheid jegens medewerkers en leveranciers' nakomt. "We werken eraan om de impact op onze leveranciers te minimaliseren en zijn van plan alle goederen te accepteren die de fabriek hebben verlaten”, aldus de kledingketen. Het bedrijf zegt nauw contact te hebben met zijn leveranciers ‘om flexibele, individuele oplossingen te vinden, ook voor kledingstukken die momenteel in productie zijn’. “We streven ernaar om zoveel bestellingen in ontvangst te nemen als commercieel haalbaar is."
 

Reacties 8


James Cooper 7 apr, 10:27

De familie Brenninkmeijer heeft miljarden verdient door productie in ontwikkelingslanden. En nu laat ze juist deze arme landen stikken zodra het moeilijk wordt, triest.


Peter Elsman 7 apr, 10:35

Tja, dit is al sinds 1940 een heel erg fout bedrijf. De familie Brenninkmeijer behoort tot één van de rijkste families van Europa. Afgelopen jaren werden kapitalen verdiend met onroerend goed dat men in overvloed heeft. Het betalen van je ingekochte goederen is een verplichting die C&A nu aan haar laars lapt. Aan liefdadigheid doet de familie veel middels het steunen van de lokale Katholieke kerk of stichtingen maar nu je medemens in Azie steunen is te veel gevraagd. Katholicisme gaat ook over medemenselijkheid, familie Brenninkmeijer. Hopelijk komt men met Pasen tot inkeer. Het zou hen sieren....heb echter weinig hoop gelet op het verleden.


ger boer 7 apr, 11:25

En op hun website zeggen ze dat ze integer en verantwoordelijk en betrouwbaar zijn dat is een van hun waarden. Je moet eens zien wat ze buiten de c&a bezitten , redevco, bregal , egeria .


Dirk Hendriksen 7 apr, 11:45

Dit is werkelijk waar bespottelijk. Deze familie behoort tot het as van de kwaad en wentelen nu de rekening af op de allerarmste van de wereld. Hopelijk gaan ze snel failliet.


Gerard Warmenhoven 7 apr, 12:22

Rubana Huq, President, BGMEA , addressing Buyers.

https://www.youtube.com/watch?v=xIS3iRDYBJw&feature=emb_title


Ano Niem 7 apr, 14:38

Het corona gebeuren is slechts een excuus, welke gebruikt gaat worden om het, al jaren noodlijdende C&A, nu op een voor de familie B. meest gunstige manier de stekker uit het bedrijf te laten trekken.
En de winnaar is... Familie B. 😠. Leveranciers en personeel, welke zich jaar-jaar-uit voor dit bedrijf hebben ingezet, hebben het nakijken.


Kees Altas 8 apr, 19:43

En ze klagen altijd. Meer hoef ik niet te zeggen.


Maïté Liekens 3 mei, 17:58

Ik stuurde een mail naar aanleiding van hun schandelijke praktijken, en ik kreeg een mail vol praatjes terug...

"Onze leveranciers over de hele wereld worden even hard getroffen door deze plotselinge verandering van omstandigheden. We betreuren ten zeerste de ontberingen die dit veroorzaakt en streven ernaar hen zo goed mogelijk te ondersteunen in deze tijd van onzekerheid. We werken er hard aan om manieren te vinden om de economische impact van deze crisis op ons bedrijf en op onze leveranciers te verzachten.

We hebben onze leveranciers verzekerd dat we alle reeds verzonden bestellingen in ontvangst zullen nemen en betalen. We hebben ons er ook toe verbonden de meeste niet verzonden bestellingen en goederen die nog in productie zijn, te aanvaarden.

We hopen dat we snel tekenen van verbetering zullen zien, waardoor we onze winkels kunnen heropenen en meer duidelijkheid kunnen geven over toekomstige bestellingen.

We waarderen onze leveranciers met wie we gedurende vele jaren sterke en hechte relaties hebben opgebouwd enorm. We zijn daarom vastbesloten om wederzijds gunstige en commercieel haalbare oplossingen te vinden om ons samen door deze crisis heen te helpen.

We hopen dat dit uw bezorgdheid wegneemt."

Ik heb dan ook een antwoord teruggestuurd waaruit blijkt dat deze verpakte leugens mijn "bezorgdheid" (eerder afkeer) niet weggenomen hebben.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!