McDonald's en de anderhalvemetereconomie: zo ziet dat eruit

Net als de andere Nederlandse horecagelegenheden zijn ook de restaurants van McDonald's al weken gesloten. Maar de fastfoodketen bereidt zich alvast voor op de anderhalvemetereconomie. Hoe? Dat laat McDonald's zien in dit Arnhemse filiaal.

Net als de andere Nederlandse horecagelegenheden zijn ook de restaurants van McDonald's al weken gesloten wegens de coronamaatregelen. Steeds meer ondernemers bedenken creatieve oplossingen om binnenkort hun deuren weer te kunnen openen. Ook de fastfoodketen bereidt zich voor op de anderhalvemetereconomie. Hoe? Dat laat McDonald's zien in het filiaal bij GelreDome in Arnhem. 

Het gaat om een prototype dat de keten samen met de franchisers en vakgenoten wil verbeteren, om een opstart van de 'zittende' horeca mogelijk te maken. Er zijn twee varianten uitgewerkt: Take Out Plus en Dine In. Bij Take Out Plus bestellen gasten in het restaurant en kunnen ze de bestelling in een speciaal ingerichte ruimte aan sta-tafels nuttigen, in groepjes van maximaal drie personen. Bij Dine In wordt de bestelling in het restaurant aan tafel geserveerd, met behulp van een serveerwagen om voldoende afstand te houden tussen klant en medewerker.

De herinrichting van restaurant Arnhem GelreDome betreft een demonstratie, benadrukt McDonald's. Alleen de McDrive is geopend voor gasten. McDonald's heeft naar eigen zeggen de hele klantreis in het restaurant aangepast: 'functionele communicatie en aanwijzingen zijn fun gemaakt'. Arnhem GelreDome is daarnaast het eerste McDrive-restaurant waar de keten vanaf vandaag ook Take Out introduceert. Deze service is met name gericht op het helpen van gasten die het restaurant niet kunnen bezoeken via de McDrive, bijvoorbeeld fietsers of voetgangers.

"Als grootste horecabedrijf van Nederland denken we graag in oplossingen. Uiteraard is elk restaurant anders, dat geldt ook voor onze eigen restaurants, maar elke ondernemer heeft wel met dezelfde uitdagingen te maken om een veilige omgeving voor gasten en medewerkers te creëren", stelt Erwin Dito, managing director McDonald's Nederland. "Daarom nodigen we collega-horecaondernemers uit bij ons te komen kijken en met elkaar na te denken over verbeteringen waar de hele horeca iets aan heeft. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat alle Nederlanders straks weer op veilige wijze kunnen genieten van alles wat de horeca te bieden heeft."


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen