Deze sieradenwinkel is geïnspireerd op het vrouwelijk lichaam

Alsof je een luxe, Marokkaanse tent midden in de woestijn binnenwandelt: zo moeten de klanten van Kopi zich voelen in deze boetiek. Het sieradenmerk liet zich voor het interieur van de winkel niet alleen inspireren door Marokko, maar ook door het vrouwelijk lichaam.

Alsof je een luxe, Marokkaanse tent midden in de woestijn binnenwandelt: zo moeten de klanten van Kopi zich voelen in deze boetiek. Het Poolse sieradenmerk liet zich voor het interieur van de winkel niet alleen inspireren door Marokko, maar ook door het vrouwelijk lichaam.

Het interieur van deze winkel, gevestigd in Warschau, is ontworpen door Kopi-oprichter en eigenaresse Natalia Kopiszka en Noke Architects. Tijdens haar vakanties naar Marokko en de Franse Côte d’Azur raakte Kopiszka geïnspireerd voor het ontwerp van haar eigen boetiek. De architecten lieten zich daarnaast inspireren door de zachte, vrouwelijke vormen die kenmerkend zijn voor de sieraden van het merk.

De architecten hebben vooral gebruikgemaakt van de kleuren 'Marokkaans roze' en terracotta, waardoor de boetiek een warme en vrouwelijke uitstraling krijgt. De zachtroze muur doet met zijn golvende vormen denken aan de zandheuvels van een woestijn. De muur is dan ook bedekt met een dikke laag zand en daaroverheen matte verf. De organische vormen van de schappen complementeren de vazen, die de vorm van het vrouwelijk lichaam hebben.

Het plafond, dat een sterrenhemel moet voorstellen, heeft een donkerrode kleur en is voorzien van kleine spotjes. Ook de grote passpiegels zijn geïnspireerd op vrouwelijke vormen. Eén zijde van de winkel is bedekt met een terracotta-kleurig, fluwelen gordijn. Daaruit doemt een metalen rails in dezelfde kleur op, waaraan de kettingen van Kopi hangen. De gordijnen en gestoffeerde poefjes dragen bij aan de exotische atmosfeer.

De sieraden van Kopi zijn niet alleen te vinden in Polen, maar ook in Frankrijk, de Verenigde Staten en in Nederland – bij het Amsterdamse Salamon Art & Design.


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen