Albert Heijn test afrekenen zonder scannen

Albert Heijn test afrekenen zonder scannen

Albert Heijn draait vanaf volgende week een pilot met een nieuwe manier van afrekenen. Met de nieuwe technologie hoeven klanten niet meer zelf hun boodschappen te scannen, maar neemt een camera dit van hen over.

De pilot vindt vooralsnog alleen plaats bij een filiaal in Delft en werkt met een camera en een weegschaal die de boodschappen registreren. “In deze eerste testfase plaatsen we een camera en weegschaal op één scan & go-meubel”, laat een woordvoerder aan Distrifood weten. Op dit moment draait de technologie alleen nog op de achtergrond mee en moeten klanten nog zelf hun boodschappen scannen. Dat is uiteindelijk niet meer nodig.

Albert Heijn werkt voor de pilot samen met het Nederlandse Prime Vision, dat gespecialiseerd is in systeemintegratie, automatisering, verwerking en herkenning voor de internationale post-, warehousing en logistiek op luchthavens. De klant wordt bij het scan & go-meubel geïnformeerd over de test en hoeft zich volgens de woordvoerster geen zorgen te maken om zijn of haar privacy. “Je komt niet in beeld. De camera is  gericht op je boodschappenmandje.”
 

Reacties 3


Jeroen Fontein 11 sep, 13:03

De Albert Heijn die het dichtst bij mij in de buurt zit, beschikt nog niet eens over zelfscannen. Terwijl alle andere Albert heijn-filialen bij mij in de stad dit al wél hebben. Niet meer zelf je boodschappen hoeven te scannen ken ik al wel van de Decathlon Enschede. Daar leg je gewoon al je aankopen in de bak, worden ze meteen automatisch door de bak/het systeem gescand en kun je vervolgens gelijk doorgaan met het betalen van de aankopen met de pinpas. Dus nieuw is een systeem zonder scannen niet. Ik kan me alleen voorstellen, dat een dergelijk systeem als bij de Decathlon voor Albert Heijn niet zal gaan werken. Want als je voor een heel gezin voor een hele week aan boodschappen hebt, zul je dan wel een hele grote bak moeten hebben, wil je al je boodschappen daar in kwijt kunnen ;-).


C. Kouwenberg 12 sep, 10:54

Albert Heijn , bij ons, past nog geen eens de folder aanbiedingen bij de kassa aan. Regelmatig moet ik mijn geld weer terug vragen bij de klantenservice. Heel ergelijk dat ik AH nu al niet vertrouw laat staan straks bij grotere automatisering


Angela Gabeler 15 sep, 17:20

Dat klopt C. Kouwenberg! AH is de enige supermarkt waarbij ik regelmatig bij de servicebalie sta omdat de aanbieding dan niet in de kassa staat. Nog nooit gehad bij andere supermarkten!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!