'Racistisch' rijstmerk Uncle Ben's verandert naam en logo

'Racistisch' rijstmerk Uncle Ben's verandert naam en logo

Het merk Uncle Ben's, vooral bekend van de rijst, verdwijnt uit het supermarktschap. Eigenaar Mars verandert de naam en het logo, omdat die door sommigen als racistisch worden gezien.

De naam van het merk dat in 1943 op de markt kwam, wordt gewijzigd in Ben's Originals. Het logo, een oudere zwarte man, wordt geschrapt. Mars had in juni al aangekondigd het merk te herzien. Het woord 'uncle' was in het zuiden van de VS een gebruikelijke bijnaam voor oudere mannelijke slaven en bedienden.

Volgens Mars blijft het niet bij het aanpassen van de verpakking. Het bedrijf zegt meer stappen te gaan zetten om inclusiviteit te bevorderen. De nieuwe verpakking zal vanaf volgend jaar in de winkel liggen.

Reacties

Tja, of de wereld nou hier zoveel beter van wordt? Van de ene kant snap ik het, van de andere kant vind ik dat onze samenleving momenteel wel erg doorschiet met alles te verbannen wat misschien ooit mogelijkerwijs door iemand ergens in verband gebracht kan worden met racisme. Decennia lang heeft niemand er aanstoot aan genomen, en nu het een 'hot topic' is, wil iedereen zich opeens profileren met politiek correct zijn. Mijn gevoel zegt dat er wel grotere problemen in de wereld zijn die onze aandacht en geld beter kunnen gebruiken.

Geplaatst door Jan Janssen op 24 september 2020 om 11:22

als jullie de naam en het doosje gaan verranderren zijn jullie in notaim al je klanten kwijt neem dat nu maar van mij aan het moet gewoon blijven zoals het is lekker nostalcies en een prachtig produkt

Geplaatst door john boer de op 24 september 2020 om 21:11

Gestoord

Geplaatst door Chantie Vp op 24 september 2020 om 21:51

Joden koeken, Blanke vla, Zigeuner saus en ga zo maar door.


Misschien één tip , we noemen ALLES voortaan "VOOR IEDEREEN " zijn we van al het gezeik af.

Geplaatst door ikke weet het op 25 september 2020 om 14:39

Wat doen we met de "Arnhemse Meisjes"?
Wat een gedoe....

Geplaatst door Leon Dorsey op 28 september 2020 om 15:17

Laatste nieuws









RetailTrends