'Racistisch' rijstmerk Uncle Ben's verandert naam en logo

'Racistisch' rijstmerk Uncle Ben's verandert naam en logo

Het merk Uncle Ben's, vooral bekend van de rijst, verdwijnt uit het supermarktschap. Eigenaar Mars verandert de naam en het logo, omdat die door sommigen als racistisch worden gezien.

De naam van het merk dat in 1943 op de markt kwam, wordt gewijzigd in Ben's Originals. Het logo, een oudere zwarte man, wordt geschrapt. Mars had in juni al aangekondigd het merk te herzien. Het woord 'uncle' was in het zuiden van de VS een gebruikelijke bijnaam voor oudere mannelijke slaven en bedienden.

Volgens Mars blijft het niet bij het aanpassen van de verpakking. Het bedrijf zegt meer stappen te gaan zetten om inclusiviteit te bevorderen. De nieuwe verpakking zal vanaf volgend jaar in de winkel liggen.

Reacties 5


Jan Janssen 24 sep, 11:22

Tja, of de wereld nou hier zoveel beter van wordt? Van de ene kant snap ik het, van de andere kant vind ik dat onze samenleving momenteel wel erg doorschiet met alles te verbannen wat misschien ooit mogelijkerwijs door iemand ergens in verband gebracht kan worden met racisme. Decennia lang heeft niemand er aanstoot aan genomen, en nu het een 'hot topic' is, wil iedereen zich opeens profileren met politiek correct zijn. Mijn gevoel zegt dat er wel grotere problemen in de wereld zijn die onze aandacht en geld beter kunnen gebruiken.


john boer de 24 sep, 21:11

als jullie de naam en het doosje gaan verranderren zijn jullie in notaim al je klanten kwijt neem dat nu maar van mij aan het moet gewoon blijven zoals het is lekker nostalcies en een prachtig produkt


Chantie Vp 24 sep, 21:51

Gestoord


ikke weet het 25 sep, 14:39

Joden koeken, Blanke vla, Zigeuner saus en ga zo maar door.


Misschien één tip , we noemen ALLES voortaan "VOOR IEDEREEN " zijn we van al het gezeik af.


Leon Dorsey 28 sep, 15:17

Wat doen we met de "Arnhemse Meisjes"?
Wat een gedoe....

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!