Interieurwinkel Made.com verplaatst zijn commerciële afdelingen van de Nederlandse markt naar het hoofdkantoor in Londen. Dat geldt ook voor de Franse en Duitse markt, vertelt afzwaaiend managing director Damien Poelhekke aan RetailTrends

Met het centraliseren van de commerciële tak van het bedrijf, hoopt Made.com kostenefficiënter te kunnen zijn. Op die manier verwacht de retailer klaar te zijn voor de toekomst. "Het belangrijkste is dat het commerciële gedeelte wel de touch behoudt met de lokale markt", vertelt Poelhekke. In Londen wordt een aantal rollen ook op een andere manier ingevuld en verdwijnen enkele arbeidsplaatsen.

Door de herstructurering werd Poelhekke een aanbod gedaan om in Londen voor Made.com aan de slag te gaan, of om met een mooi afscheid weg te gaan. "Ik heb voor dat laatste gekozen. Ik heb zes jaar lang uit Made.com gehaald wat ik wilde. Nu is het tijd voor een nieuw avontuur."

De functie van Poelhekke komt in zijn huidige vorm te vervallen. "Waar voorheen de teams met mij samenwerkten om de plannen op lokaal niveau uit te voernen en te sturen, zal dat nu vanuit een globaal perspectief gebeuren met nuanceverschillen voor elke specifieke markt." Lees op RetailTrends het complete interview met Poelhekke.