Wibra België stevent af op faillissement

Wibra België stevent af op faillissement

Update: Wibra in België failliet, alle winkels dicht

Wibra kan in België nog geen doorstart maken. Volgens de ondernemingsrechtbank van Gent is het voorstel juridisch niet haalbaar, meldt een woordvoerder van de keten aan RetailNews.

Er lijkt nu voor Wibra weinig anders op te zitten dan het faillissement voor de Belgische activiteiten aan te vragen. "We kijken met de juristen nog naar de laatste opties, maar het lijkt wel die kant op te gaan", zegt de woordvoerder.

Het Nederlandse bedrijf wil in België door met 36 van de 81 winkels, waarmee 183 medewerkers hun baan zouden kunnen behouden. Het hoofdkantoor zou dan in Temse blijven. Wibra wil in België reorganiseren, omdat de keten er al jaren verlies lijdt. Door de coronacrisis moesten de winkels twee maanden dichtblijven en dat bleek de druppel die de emmer deed overlopen. De tekorten werden tot nu toe steeds opgevangen door de Nederlandse activiteiten, maar dat kan volgens Wibra niet langer.

De manier waarop Wibra het vakantiegeld en de eindejaarspremies wilde betalen, kan volgens de rechter juridisch niet door de beugel. Als het tot een faillissement komt, betekent het nog niet meteen einde verhaal voor Wibra. De keten zegt er alles aan te doen om het voorliggende plan dan alsnog te realiseren.

 

Reacties 5


Melissa R. 8 okt, 10:58

Zo een mee de mensen hun voeten spelen ...beslis toch IPV personeel in het gewisse te laten!!!!!


P Vt 8 okt, 11:25

Wibra heeft in hun jaar rekening 2019 al een pro isie voor herstrucureringvan170000 afgeboekt waqr is dit geld naqr toe? En dan nu het finds latzn opdraaien voor alles. Oneeelijke bedrijven verdienen geen tweede kans eerst iedereen correct vergoeden


h h 8 okt, 13:54

Beste PVT,

als je niet eens een fatsoenlijk bericht kunt schrijven, over schijffouten nog niet gesproken lijkt het mij beter dat je ook geen oordeel hebt over een bedrijf die je niet kent.
ik kan u verzekeren dat dit een eerlijk bedrijf is die er alles aan zal doen om te zoeken naar een goede oplossing. Alleen kun je als organisatie soms niet anders dan te reorganiseren en dat kan ten koste gaan van het personeel. dat is spijtig maar soms niet te vermijden.


Ronald Slijkhuis 8 okt, 15:07

Mee eens HH!


Olivier TEATIN 8 okt, 17:43

hh, vind u dat eerlijk, winkel Meer Dan een maand zonder vracht te laten, voor zeker te zijn dat er niets Meer Kan uitgehaald Worden voor de werknemers in geval van falliet? Alsnog stock met hopen hebben die rusting wachten voor opening wibra? De winkel medewerkers gedurende 1 maand laten uitleggen waarom de promotes aagekondigt niet in de winkel staan? Nog erger, duizenden klanten klanten die voor dasty komen en er geen vinden ? En ik kan zo nog Lang doorgaan.... Met on Vriendelijke, groeten!
Ik hoop dat je deze situate zelf eens meemaakt, en ook dat ik geen "SCHIJFFOUTEN" heb gemaakt! Egoistisch men's!!!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!