'Winkelend publiek in grote steden gehalveerd'

'Winkelend publiek in grote steden gehalveerd'

Het aantal bezoekers in de winkelgebieden van grote steden is tussen 5 en 11 oktober gehalveerd ten opzichte van diezelfde week vorig jaar, als gevolg van de maatregelen rondom de coronacrisis. Dat blijkt uit een analyse van omzetten en bezoekersaantallen van winkelketens door brancheorganisatie INretail.

Gemiddeld trokken de dertien grote steden tussen 5 en 11 oktober 35 procent minder bezoekers. In Amsterdam en Groningen bedroeg het aantal bezoekers in die week 53 procent ten opzichte van een jaar eerder. Ook winkelketens in Den Haag (50 procent), Rotterdam (45 procent) en Utrecht (44 procent) hadden ruim de helft minder bezoekers dan een jaar geleden. De steden Almere (73 procent) en Haarlem (71 procent) deden het nog relatief goed wat het winkelend publiek betreft. 

Omzet
De omzet van de retailers bleef gemiddeld steken op 75 procent ten opzichte van vorig jaar. In Amsterdam viel de omzet gemiddeld 56 procent lager uit, in Utrecht verloren de retailers 36 procent, in Groningen 34 procent en in Rotterdam en Den Haag 31 procent van de omzet. Almere komt er opnieuw het beste vanaf, met een omzetverlies van gemiddeld 19 procent. 
 

Reacties 1


R db 17 okt, 17:07

Klopt,en nade mededeling van Rutte dinsdag, eerst zeggen dat de koopavond vervalt om dan later te zeggen de winkels moeten uiterlijk om 20.00 dicht is het nog onduidelijker voor de klant, koopavond was vanaf 18.00 uitgestorven in bijna alle gebieden, dus thanks Rutte en welkom faillisementen en ontslagenen, ik hoop dat de regering genoeg geld over heeft voor al die uitkeringen die de komende maanden aangevraagd worden.In de winkels is bewezen de besmettingsgraad minimaal, dus waarom na de horeca, waar het ook laag is, nu ook de retail kapot maken?
Meeste besmettingen vinden plaats achter de voordeur....

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!