Er vinden vanaf eind november meerdere wisselingen aan de top plaats bij Levi’s, waaronder de aanstelling van Liz O’Neill als coo. De functieverschuivingen maken onderdeel uit van Levi’s nieuwe strategie waarbij de nadruk op direct-to-consumer komt te liggen.

Het jeansmerk maakte bij de publicatie van de meest recente kwartaalcijfers bekend zich meer te zullen focussen op d-2-c en digitalisering, om de toekomst van het bedrijf veilig te stellen en winstgevender te worden. 

Chief marketing officer Jen Sey wordt gepromoveerd tot brand president en zal voornamelijk stappen zetten op het gebied van marketing en design. Liz O’Neill wordt op 30 november benoemd tot chief operations officer. Seth Ellison, voormalig vice president, vervult vanaf dat moment de functie van chief commercial officer bij Levi’s. Tot slot krijgt vice president Marc Rosen de leiding over het nieuwe Digital Enterprise Office, waarbij de nadruk op technologie en digitalisering ligt.

Door de coronacrisis verloor Levi’s in het derde kwartaal 27 procent van zijn omzet. Die kwam daarmee uit op 1,1 miljard dollar, zo’n 900 miljoen euro. De nettowinst bedroeg 27 miljoen dollar, een daling van 78 procent. Online deed het merk betere zaken: de omzet uit e-commerce via de eigen webshop en die van wholesale-partners steeg met 52 procent. In juli schrapte het bedrijf zevenhonderd banen om de crisis het hoofd te kunnen bieden.