L’Oréal heeft twee ‘technology first’-winkels geopend op Doha Airport in Qatar, voor zijn merken Lancôme en YSL Beauty. Het nieuwe concept moet de winkelervaring efficiënter en gemakkelijker maken, schrijft Forbes.

Lancôme, het grootste beautymerk van L’Oréal, introduceert er onder meer de Shade Finder-tool - voor het eerst in het Midden-Oosten. Het bijbehorende apparaatje analyseert met behulp van kunstmatige intelligentie de huidskleur van de klant en kan daarbij kiezen uit ruim 22 duizend tonen. Vervolgens kan de juiste tint foundation erbij gezocht worden. 

YSL Beauty maakt in zijn nieuwe winkel gebruik van de Modiface-tool, eveneens gedreven door kunstmatige intelligentie, waarmee reizigers virtueel nieuwe make-upproducten kunnen testen. Volgens L’Oréal sluit deze tool perfect aan op de huidige ‘contactloze’ wereld. In China heeft het cosmeticaconcern Modiface al geïntegreerd in de Tmall-app van Alibaba. 

Beeld: L'Oréal

Zie ook: Zo kijkt L'Oréal naar de digitale toekomst