Appdate: Zo mikken McDonald's en Balr op Gen-Z

RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van McDonald's, The Body Shop en Trace Against Corona.

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van McDonald's, The Body Shop en Trace Against Corona.

McDonald’s
McDonald’s heeft samen met kledingmerk Balr een streetwear-collectie ontwikkeld die klanten exclusief kunnen winnen via de McDonald’s app. De actie staat in het teken van het digitale, op Gen Z-gerichte evenement X-MASters. Tot en met 24 december staat er elke dag een nieuwe game klaar in de app van McDonald’s, waarmee spelers zogenaamde ‘X-medals’ kunnen verdienen. Daarmee maken ze kans op onder meer de items uit de Balr-collectie en een limited edition e-bike.


 

The Body Shop
The Body Shop slaat in de Verenigde Staten de handen ineen met Uber Eats. Dit betekent dat klanten vanaf nu de producten van het cosmeticamerk kunnen bestellen via de app van Uber Eats. Bezorgers pikken de bestellingen bij een fysieke winkel van The Body Shop op en bezorgen deze binnen negentig minuten bij de klant. In totaal zijn 91 producten beschikbaar in de app, voor klanten in New York, Orlando, Austin, Houston en Dallas. Uber Eats is niet de enige same-day delivery-app die onlangs beautyproducten is gaan bezorgen. FastAF, Instacart, Postmates en GoPuff gingen het bedrijf al voor. 

Beeld: Glossy.co

Trace Against Corona
De nieuwe, Belgische app ‘Trace Against Corona’ moet horecazaken en winkels een duidelijk beeld geven van de veiligheid in hun pand. Deze app wordt geïnstalleerd op een device bij de ingang van je zaak en verzamelt data van de eerder gelanceerde coronamelder-app, waardoor ondernemers makkelijk kunnen bijhouden hoeveel mensen in hun restaurant of winkel zijn geweest en of daar personen tussen zitten die zijn besmet met het coronavirus. “Als je de R-waarde van je zaak kunt gaan bepalen, heb je dankzij concrete data een stok achter de deur tegen willekeurige sluiting”, legt bedenker Dirk Gypen uit aan RetailDetail. “Alleen als één front kunnen we bij onze regering eisen dat ze met betere cijfers komen en betere maatregelen.”

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen