'Markt voor elektronische schaplabels groeit jaarlijks met 16 procent'

'Markt voor elektronische schaplabels groeit jaarlijks met 16 procent'

De markt voor elektronische schapkaartjes groeit wereldwijd jaarlijks met 15,9 procent, tussen nu en 2027. Dat voorspelt marktonderzoeker Valuates in een nieuw rapport.

In 2018 was de marktwaarde 624,7 miljoen dollar (zo’n 508 miljoen euro). Volgens het rapport stijgt die waarde naar 2,4 miljard dollar in 2027, met een jaarlijks groeipercentage van bijna zestien procent. Volgens Valuates bieden de elektronische schaplabels een kostenefficiënt en minder tijdrovend alternatief voor de papieren kaartjes. Daarnaast kan de prijs realtime worden gecommuniceerd naar de klant.

In Nederland hebben de ruim duizend winkels van Albert Heijn inmiddels elektronische schapkaartjes. Dat geldt ook voor alle winkels van Plus. Ook DekaMarkt werkt in zijn nieuwe pilotwinkel met elektronische schaplabels.

Reacties 1


Frank De Belie 7 jan, 13:33

MediaMarkt heeft dit al jaren...

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!