McDonald's lanceert loyaliteitsprogramma

McDonald's lanceert een loyaliteitsprogramma waarbij klanten in Nederland punten kunnen sparen voor gratis producten. De fastfoodketen noemt het een volgende stap in een reeks van innovaties in de digitale klantstrategie. 

Met de introductie van MyMcDonald's Rewards wil de keten zijn app nog persoonlijker en relevanter maken voor klanten. Voor iedere uitgegeven euro in een McDonald's-restaurant krijgen klanten tien punten die ze vervolgens kunnen besteden aan gratis producten, zoals een kleine portie Franse frietjes. Wie start met sparen krijgt de eerste 25 punten cadeau.

De spaarfunctie was sinds juni al beschikbaar in de Verenigde Staten, maar is nu dus ook in Nederland gelanceerd. 

Reacties 2


B C 5 okt, 23:14

Dit soort loyaliteitsprogramma’s werken toch niet echt meer? Waarom geef je “geld”(gratis producten of korting )weg aan klanten die toch al komen? Beter zou een betaald membership zijn (als Prime van amazon). Klanten zullen dan kijken hoe ze het maximale uit hun membership kunnen halen. Hiervoor zal de Mac wel echt waar voor geld acties/content/Events moeten leveren.


Andrew Lachotzki 6 okt, 13:28

Ik vermoed , dat ze dmv data nog beter de klanten wensen kunnen bepalen en sturen. Dat is ook wat waard

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!