Appdate: Nederland kan nu ook sparen bij McDonald’s 

RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van McDonald’s, Colruyt en Albert Heijn. 

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van McDonald’s, Colruyt en Albert Heijn. 

McDonald’s 
Klanten in de Verenigde Staten konden het al, maar in Nederland nu ook: sparen voor gratis producten bij McDonald’s. De fastfoodketen kondigde deze week aan met een loyaliteitsprogramma te starten in ons land. Met dit programma kunnen klanten bij elke bestelling punten sparen in de McDonald’s-app. Met de introductie van MyMcDonald's Rewards wil de keten zijn app nog persoonlijker en relevanter maken voor klanten. Voor iedere uitgegeven euro in een McDonald's-restaurant krijgen klanten tien punten die ze vervolgens kunnen besteden aan gratis producten, zoals een kleine portie Franse frietjes. Wie start met sparen krijgt de eerste 25 punten cadeau. Inmiddels hebben volgens de fastfoodketen al meer dan drie miljoen Nederlanders zich geregistreerd, waarvan een op de drie de app maandelijks gebruikt. De McDonald’s-app is beschikbaar in de App Store en Google Play Store.

Colruyt
Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt, heeft zijn app vernieuwd. Gebruikers kunnen met deze nieuwe update ook uit het assortiment van Bio-Planet bestellen en hun bestelling tot negen uur ’s ochtends op de dag van de levering nog aanpassen, zo valt te lezen op de Belgische RetailDetail. Ook is het design van de app vernieuwd. Dit moet zorgen voor meer flexibiliteit en het gebruikersgemak moet gelijk gaan lopen met dat van de website. Colruyt Group ziet de huidige vernieuwing als een van de belangrijkste aanpassingen sinds de lancering van de app in 2011.

Albert Heijn
Albert Heijn heeft de eigen app uitgebreid met een nieuwe omgeving waarbij klanten gerichter worden geholpen met koken, zo schrijft Distrifood. Het gaat hier volgens het nieuwsmedium om koken met bonusproducten en bij snelle of simpele gerechten. In deze omgeving worden elke week nieuwe receptsuggesties gegeven die zijn afgestemd op de voorkeur van de klant. Klanten kunnen in de nieuwe omgeving de recepten ook bewaren onder ‘mijn recepten’. Ook nieuw is de mogelijkheid dat klanten ‘favoriete lijstjes’ kunnen maken. Deze zijn gekoppeld aan het profiel van de klant en moet het bestellen of het maken van een boodschappenlijstje eenvoudiger maken. 


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Meest gelezen