Broeken met bloemetjesmotieven en felgekleurde truien met contrasterende teksten: Stieglitz is steeds vaker onderdeel van het straatbeeld. Het Nederlandse fashionmerk dat bekendstaat om zijn karakteristieke items met een ‘seventies feel’ zette onlangs haar eerste stap in de fysieke retail in de Negen Straatjes. Geheel op eigen wijze. “Ik wil geen formule of een keten bouwen: alles moet origineel blijven. En dat is een flinke uitdaging.”

 

In de acht jaar sinds de oprichting is Stieglitz uitgegroeid tot Nederlands merk met wereldse ambities. Om de haverklap werkt founder Pien Stieglitz samen met bekende namen als zangeres Maan de Steenwinkel en shorttrackster Suzanne Schulting om tot nieuwe modecreaties te komen. Een strategie die alleen online tot uiting kwam, op social media en in de webshop. Tot nu: hier komt een voorzichtige ontplooiing van een retailstrategie bij. 

 

Van winkel tot clubhuis

Dat het modemerk niet gelooft in retailregels en -tradities, wordt duidelijk zodra de bezoeker een voet over de drempel in de Wolvenstraat zet. Is het niet om de felle kleuren,...