Slaapspecialist Emma opent eerste Europese winkel in Nederland
De eer is weggelegd voor Mall of the Netherlands in Leidschendam.
De eer is weggelegd voor Mall of the Netherlands in Leidschendam.
De bedrijven werken in eerste instantie samen in Alkmaar, Haarlem, Leiden en Rotterdam.
De initiatiefwet Internationaal Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen houdt de gemoederen bezig. Komt deze wet er doorheen, dan zijn retailers verplicht om te weten of toeleveranciers regels naleven op het gebied van klimaat, milieu en mensenrechten. Vijf vragen en antwoorden.
Het vertrek uit Rusland hakte er flink in en het modeconcern zag de kosten enorm stijgen.
In totaal staan zes Nederlandse retailers in top 25 van de jaarlijkse Digital Leaders-ranking.
Non-foodretailers deden het een stuk beter dan in 2021, al zijn ze nog niet op pre-coronaniveau.
Volgens de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit moeten etiketten in het Nederlands zijn.
De omzet over boekjaar 2022 kwam uit op omgerekend een kleine 5,7 miljard euro.
Op 15 februari deelt trendanalist Christine Boland een scherpe analyse van de tijdgeest. Met signalen, bewegingen en trends die invloed hebben op ons gedrag en onze keuzes.
Digital signage is inmiddels een geïntegreerd deel van de detailhandel geworden. Wil je de concurrentie een stap voorblijven dan is een verbeterde customer journey, geoptimaliseerde communicatie en een grotere merkbekendheid nodig.
Op de line-up vind je Happy Socks, EasyToys, Breitling en The Flower Farm. Ook presenteert RetailTrends de resultaten van het Retail Merkenonderzoek 2023. Welke retailmerken hebben aan kracht gewonnen en wie zien hun resonantie bij de consument juist teruglopen? En wat maakt de koplopers zo sterk?
Een bankschuld van bijna 35,5 miljoen euro en een verlies van zo’n 78 miljoen euro: bij e-bikefabrikant Stella en bij VanMoof staan de zaken er niet goed voor. Zijn e-bikemerken door een teruggang in de consumentenbestedingen stuurloos geworden, of is de markt simpelweg verzadigd?
De collectie heet 'You are invited' en bestaat uit vijftien items.
Nederlanders kochten het afgelopen jaar 43 miljoen boeken, 0,4 procent meer dan in 2021. De omzet is met 2,7 procent gestegen.
De merkenomzet in de centra van Via Outlets steeg tot 1,2 miljard euro, 3 procent meer dan in pre-coronajaar 2019.
Een kleinere groep van 19 procent vindt juist dat de overheid betalen voor pakketverzending zou moeten verplichten, blijkt uit onderzoek van verzendplatform Wuunder.
Dat kwam doordat de discountketen verder uitbreidde, maar ook bestaande winkels deden het beter.
De landelijke uitrol volgt op een zes weken durende proef in negen Dirk-supermarkten.
Hoe ziet de wereld eruit over 20 jaar? Die vraag stelde innovatieplatform Springwise zich bij de samenstelling van het rapport Future 2043. 20 futuristen werpen een blik in de toekomst. We pikken er vier voor retailers relevante toekomstverkenningen uit.