Drogisterij.net maakt doorstart
Dat meldt curator Gertjo Helmig aan RetailTrends.
Dat meldt curator Gertjo Helmig aan RetailTrends.
Binnen enkele dagen tijd vallen zowel een woonwinkelketen als een woonmerk om. Hoe staat de woonbranche ervoor, vroegen we aan expert Bert-Jan van der Stelt van INretail.
Europese consumentenautoriteiten hadden daar bij de webgigant op aangedrongen.
De Rotterdamse startup wil het derde tandenborstelmerk van Europa worden, na Oral-B en Philips.
De collectie bestaat uit een hawaïshirt, een broekje, sokken, een trui en een vissershoedje.
Zalando begon ooit als schoenenwebshop, groeide uit tot een breed fashionplatform en mengt zich de laatste jaren ook steeds meer in het beautysegment. De samenwerking met Rituals in Nederland is daarin een volgende stap. RetailTrends sprak met Megan Maley, general manager van Zalando in de Benelux, het Verenigd Koninkrijk en Ierland, over deze samenwerking en de verdere strategie van Zalando in Nederland.
Consumenten kunnen vanaf nu op het platform terecht voor meer dan tweehonderd producten van het cosmeticamerk.
Unilever heeft de Israëlische tak van het ijsmerk verkocht aan een lokale licentiehouder, die de producten blijft verkopen.
De papieren folder staat onder druk. Retailers zoeken naar alternatieve promotiekanalen door stijgende papierprijzen en verplichte ja ja-stickers in gemeenten. Reclamefolder.nl, het grootste online voordeelplatform van Nederland, heeft een oplossing.
Hoe hebben de Nederlanders hun manier van winkelen veranderd? Het rapport "Tussen bewust shoppen en hybride shoppen" wil inzicht geven in de nieuwe consumptiegewoonten van Nederlanders om merken te ondersteunen bij de implementatie van passende marketing- en commerciële strategieën.
Wat maakt de fysieke winkel tot een succes? Daar gaan we het over hebben tijdens de vierde editie van het RetailTrends-event Stores That Wow.
Er zijn in Hoofddorp niet genoeg medewerkers om passende klanten in de gaten te houden.
In een week tijd is al voor meer dan een half miljoen euro aan aandelen gereserveerd.
De woonwebwinkel slaat de handen ineen met klusjesplatform Zoofy.
Het is de negende keer dat RetailTrends jonge, veelbelovende retailconcepten een podium geeft.
Het gaat om een deel van de mannen-, vrouwen- en kindercollecties.
Corine Duchenne (Praxis) vertelde op 30 juni alles over de essentie van een sterk merk.
Voor de één zijn flitsbezorgers een uitkomst en voor de ander een bron van overlast. Het beeld van afgeplakte ruiten en roekeloze bezorgers doet volgens experts hoe dan ook geen recht aan het fenomeen. “Een plaatselijke boekhandel kan via een flitsbezorger sneller een boek bezorgen dan bol.com.”
Plus wordt op de voet gevolgd door prijsvechters Lidl en Dirk.