Uitgelicht

MediaMarkt-moeder reorganiseert, 3500 banen op de tocht

Ook overweegt het concern om verlieslatende vestigingen te sluiten. 




RetailTrends

Deze profwielrenner heeft nu een kledingmerk

Het ene moment ben je professioneel wielrenner, het volgende een kledingmerk. Het lijkt een grote stap, maar voor ontwerper Iris Slappendel viel dat wel mee. We spreken haar over de totstandkoming van het label Iris en haar groeitwijfel. “Ik wil graag controle behouden.”






Advertorial

Werk aan de winkel

Klanten worden veeleisender en digitale winkelstraten complexer. Time to Rethink Retail. Retailers hebben het idee dat zij de kloof moeten overbruggen tussen nieuwe digitale verwachtingen en het traditionele winkelen. Dit blijkt uit het trendrapport Rethinking Retail (download) van Vodafone Business.


Advertorial

De toekomst van folders: een goede mix tussen offline en online 

Ik woon in een gebouw met drie verdiepingen in het centrum van Londen. Sommige appartementen zijn slechts een fractie van het jaar bewoond: de huurders brengen de zomer graag door op Ibiza of in Saint-Tropez en - zoals u zich kunt voorstellen - was thuiswerken voor hen geen pijnlijke aanpassing. 


Service

Podcast: Retaillessen van Roland Kahn (Coolinvestments)

Voor deze podcast spreken we met Roland Kahn. De oprichter van CoolCat is nu vijftig jaar werkzaam in de retail en kende vele hoogte- en dieptepunten. Kahn spreekt zeer openhartig over de stormachtige internationale ontwikkeling van CoolCat, de vele overnames en hij is opvallend kritisch over zichzelf als het gaat om de te sterke focus op fysieke winkels en het te laat zien van de kracht van e-commerce.









RetailTrends