Blokker test dynamische prijzen in de winkel

Blokker test dynamische prijzen in de winkel

Blokker test op kleine schaal elektronische schapkaarten om prijswijzigingen in de winkel realtime door te kunnen voeren. Daardoor wordt het voor de winkelketen ook mogelijk om producten die in fysieke winkels te koop zijn in de dynamische folder te betrekken. Dat laat director online marketing Peter Scholtes van innovatietak Nextail weten aan RetailTrends.

Blokker.nl lanceerde dinsdag zijn eerste realtime folder, waarbij de retailer onder meer dynamic pricing kan toepassen om in te spelen op actuele voorraden van het webonly-assortiment. Het is nu nog te vroeg om het winkelassortiment erbij te betrekken, stelt Scholtes. Op termijn wil hij de technologie echter ook op de winkels toepassen.

Scholtes ziet nu vooral kansen voor het longtailassortiment van Blokker, dat mede dankzij de introductie van ‘marktplaats’ Nextail Connect! in rap tempo uitbreid. Waar een gemiddelde winkel zeven- tot achtduizend product op voorraad heeft, vinden klanten op Blokker.nl inmiddels ruim vijftigduizend artikelen. “Dat aanbod groeit nog iedere dag, maar het blijft in de folder onderbelicht. Dit gat in ons marketingplan kunnen we met de dynamische folder dichten.”

De nieuwe technologie geldt dan ook als een aanvulling op de bestaande folder, benadrukt hij. “De papieren folder is extreem belangrijk en dat zal altijd zo blijven. We zien in de dynamische folder geen middel om de papieren variant te vervangen.” 

Lees meer over de dynamische folder van Blokker op RetailTrends.

Reacties 1


Ton Bos 12 jul, 11:15

Dat klinkt toch allemaal heel eigentijds. Er wordt dus volop geinvesteerd in technologie en in kennis. Dat geeft vertrouwen in de toekomst. Nu nog eens worden over de formulerichting en de aansturing van de organisatie. Een betere communicatie met medewerkers lijkt geen overbodige luxe ( medewerkers app/ In Touch?)

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!