Albert Heijn stopt augmented reality in productscanner

Albert Heijn heeft een nieuwe app gelanceerd waarmee klanten met behulp van augmented reality informatie over producten krijgen. De productscanner werkt alleen bij het eigen merk van de supermarktketen en geeft informatie over ingrediënten, voedingswaarden, allergenen, recepten en de herkomst.

Gebruikers van de app kunnen de voorkant van een product met de camera van hun telefoon scannen, waarna de gegevens volgens Albert Heijn ‘op een aantrekkelijke en laagdrempelige manier’ te zien zijn. Niet alle informatie past op het etiket of bij de beschrijvingen op de website, stelt directeur merchandising & sourcing Marit van Egmond. “Met behulp van nieuwe technologieën brengen we de informatie nu binnen handbereik tijdens het winkelen.”

De app werkt in eerste instantie bij 35 producenten uit het vlees-, vis-, kip- en vleeswarenschap, die allemaal een sticker krijgen met een verwijzing naar de AH Productscanner. Het aantal scanbare producten wordt volgens de supermarktketen de komende tijd stap voor stap uitgebreid naar alle producten van het eigen merk AH.

Albert Heijn paste eerder al augmented reality toe in apps voor verschillende spaaracties. Zo waren er dino’s, hamsters en ruimtevaartplaatjes in 3D te bekijken.

RetailTrends

Verrassend verpakken doe je zo

Extra waarde en de consument activeren: dat zijn de kenmerken die terugkomen...