Dit is Sephora's straatconcept

Dit is Sephora's straatconcept

Nog niet zo lang geleden opende Sephora in New York twee flagshipstores, waarvan een de grootste van de Verenigde Staten was. Met het concept dat de beautyketen vorige week in Boston introduceerde, Sephora het over een hele andere boeg. Onder de naam Sephora Studio is daar een winkel geopend die half zo groot is als een reguliere vestiging.

Sephora Studio is gevestigd aan Newbury Street en telt 185 vierkante meter. Het assortiment is een stuk beperkter dan in de gewone winkels en is voornamelijk toegespitst op make-up, aangevuld met een kleine selectie huidproducten en parfums. Wat de winkel wel gemeen heeft met zijn grotere broers, is de aanwezigheid van technologie. Zo zijn er geen kassa's, maar handelen medewerkers betalingen af via een smartphone. Bij de 'make-up stations', waarvan er acht in het midden van de winkel staan, kunnen klanten een foto van zich laten maken en opsturen, die vervolgens aan hun Sephora-profiel wordt toegevoegd. 

In de winkel kunnen online bestellingen geplaatst worden die dezelfde dag nog af te halen zijn. Sephora Studio is verder de eerste die een zogeheten 'custom makeover plus' aanbiedt, een gepersonaliseerde beautybehandeling van 75 minuten. 

Met Sephora Studio treedt de retailer buiten de winkelcentra en zoekt het de straten op. De kleine winkels zullen de reguliere niet vervangen, maar zijn een toevoeging. Sephora ziet ruimte voor zo'n tachtig van deze boetieks. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in