De week in vijf opvallende berichten

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf opvallende berichten.

Amazon bezit een hele collectie geheime merken
Wie op Amazon winkelt, zoekt daar doorgaans naar bekende merken voor een klein prijs. De Amerikaanse e-commercegigant verdient daar leuk aan, maar wil meer. Daarom komen er steeds meer eigen merken bij. Negentien merken zijn inmiddels op Amazon.com te vinden.

Lees verder bij Quartz: http://bit.ly/2wOuHNn.

Starbucks serveert vlees en peper bij zijn koffie
Een frappuccino is te normaal geworden voor Starbucks. De koffieketen heeft een nieuw drankje ontwikkeld, met een aantal opvallende ingrediënten. De Pepper Nitro met een ‘Jerky Twist’ wordt bijvoorbeeld geserveerd met typisch Amerikaanse beef jerky.

Lees verder bij PSFK: http://bit.ly/2uuXFFw.

De beste plek voor een nieuw magazijn? Een oud winkelcentrum
Leegstaande malls, Amerikanen krijgen er bijna een punthoofd van. Sommige analisten schatten dat de komende jaren zo’n vierhonderd van de 1100 Amerikaanse winkelcentra overbodig worden. Daartegenover staat de enorme groei van online, waardoor bedrijven naarstig op zoek zijn naar distributiefaciliteiten dichter bij bewoonde gebieden of aan snelwegen. Eén en één is ook in de Verenigde Staten twee.

Lees verder bij The Wall Street Journal: http://on.wsj.com/2hPW1bx.

Brengt Alibaba vendingmachines gevuld met auto’s naar China?
Dat er een hoop in een verkoopautomaat past, weten we al een tijdje. Uiteraard snacks, maar bijvoorbeeld ook babymelkpoeder, korte verhalen en kleding van Uniqlo worden verkocht via vendingmachines. Alibaba heeft nu bekendgemaakt later dit jaar vendingmachines voor auto’s te lanceren in China.

Lees verder bij China Daily: http://bit.ly/2uMr3lU.

Rossmann & Amazon. Een pact met de duivel?
Amazon gaat in Duitsland de samenwerking aan met winkelketen Rossmann. De op een na grootste drogisterijketen van het land wordt partner van de snelle bezorgdienst Amazon Prime Now. Maar dat model brengt grote risico’s met zich mee.

Lees verder bij Die Welt: http://bit.ly/2uwsGVy.