Zo ziet de laatste winkel van Witteveen eruit

Zo ziet de laatste winkel van Witteveen eruit

Elf dagen na de officiële opening van een nieuwe winkel in Drachten, werd Witteveen Mode failliet verklaard. Terwijl hard wordt gewerkt aan een doorstart van de modeketen, blijven veel winkels ‘gewoon’ geopend. De winkel in Drachten is echter alweer op slot. Gelukkig hebben we de foto’s nog.

Witteveen Mode opende vrijdag 14 juli feestelijk de deuren van zijn eerste winkel in Friesland. De opening werd verricht door Tjeerd van Bekkum, die een dag later stopte als burgemeester van Drachten. De winkel is ontworpen door WSB Interieurbouw, die ook de foto’s van de nieuwste aanwinst maakte.

Witteveen lanceerde in Drachten zijn nieuwste formule. “Het is een nieuw pand op een hoek met veel glas, perfect om echt te laten zien wat ons nieuwe concept is”, zei verkoopdirecteur Adri-Jo Dielissen daarover tegen RetailTrends. Op de vraag waarom de modeketen een winkel in Friesland opende, zei hij: “We hebben nu nog geen winkel in Friesland, terwijl we weten dat we daar veel klanten hebben. Dat weten we van onze winkels uit de omgeving, maar ook van de verkopen in de webshop.”

Witteveen was voor zijn faillissement bezig zijn winkels te vernieuwen. Het nieuwe concept is lichter, transparanter en biedt meer ruimte voor inspiratie. “Zo staat er bij binnenkomst een grote tafel waar we verschillende combinaties laten zien”, vertelde Dielissen. “Met het nieuwe winkelconcept gaan we mee met onze doelgroep, die de afgelopen jaren is veranderd. We richten ons nog steeds op de wat oudere vrouw, maar die kleedt zich anders dan tien tot vijftien jaar geleden. Onze service en lokale betrokkenheid vinden ze nog even belangrijk – vandaar dat we ook koffiecorners hebben in onze winkels – maar het mag allemaal iets modischer en vlotter.”

Dielissen sprak in maart al voorzichtig over ‘positieve effecten op de omzet’, maar die kwamen blijkbaar te laat. Witteveen ging vorige maand ten onder aan een hoge belastingschuld. Curator Rinke Dulack heeft goede hoop dat een ‘bevredigende doorstart’ kan worden gerealiseerd. Er zou ‘een behoorlijk aantal gegadigden’ zijn om de failliete modeketen een tweede leven te geven. Of de winkel in Drachten dan weer opengaat, valt nog te bezien.

Reacties 1


Reinder Koornstra 16 aug, 13:04

Wat ik in dit 'nieuwe' concept zie is een analogie met de 'nieuwe' Blokker formule: Veel van hetzelfde en een verspilling van vierkante meters. Het ziet er allemaal prachtig uit, maar met weinig klanten binnen sfeerloos. De zoveelste keten die zichzelf positioneert als dertien in het dozijn, niet innoveert, maar blijft mikken op een slinkende doelgroep.
En natuurlijk lopen ook hier weer potentiële kopers te hoop, als we de curator mogen geloven. Maar, zoals altijd in verkoop, aan potentiële klanten verdien je geen geld, en 'intention to buy' is mijlenver verwijderd van "buy"! Afwachten maar, maar ik zie weinig perspectief voor een overname.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in