De genderspecifieke techwinkel van Brax

Het van oorsprong Duitse modemerk Brax heeft onlangs in Den Haag zijn tweede winkel in ons land geopend. Niet zomaar een winkel, maar een volgens het nieuwe Smartline-concept. Na Wenen is Den Haag pas de tweede stad die met deze formule mag kennismaken.

Het Smartline-concept draait volgens de retailer om een combinatie van 'smart technology' en een 'lifestyle experience'. De winkel aan de Hoogstraat telt 250 vierkante meter over twee etages, een voor mannen en vrouwen. Technologie geeft beide etages een 'genderspecifiek' interieur. Zo domineren lichte tinten het interieur op de damesafdeling op de begane grond. Eikenhout en leer worden daar gecombineerd met goud- en bronskleurig staal. Verder zijn er 'lifestyle areas', met onder meer ronde tafels, mannequins en decoratieve elementen voor extra sfeeraccenten.

De mannenetage kenmerkt zich door teakhout, donker leer en matzwart staal. Beeldschermen en speciaal gecreëerde torso's helpen klanten de juiste pasvormen en stijlen te vinden. Flatscreens tonen digitale content, zoals campagnes en beelden uit de collecties waaruit specifieke items en de nieuwe seizoenthema's worden belicht.

Brax ziet Smartline-concept als een belangrijke stap naar een nieuwe shoppingexperience. “Onze winkels en de service die we daar bieden, krijgen met dit concept een nieuwe lifestyle experience die past bij wat consumenten tegenwoordig verwachten", aldus Marc Fuss, hoofd visual merchandising. Het in 1888 opgerichte modemerk heeft wereldwijd meer dan honderd eigen brandstores en ruim zeventienhonderd shop-in-shops.