Albert Heijn lanceert snelle bezorgservice Rappie

Albert Heijn gaat online bestelde boodschappen binnen twee uur bij klanten thuisbezorgen. De supermarktketen probeert de nieuwe snelle bezorgservice Rappie eerst in Rotterdam, schrijft De Financiële Telegraaf.

Albert Heijn werkt voor de snelle bezorgdienst exclusief samen met SuperBuddy. De proef loopt in eerste instantie in vier Rotterdamse winkels. "We hebben voor SuperBuddy gekozen omdat het een goed ontwikkeld technisch platform heeft, zodat we bij succes kunnen opschalen", zegt een woordvoerder.

Klanten kunnen Rappie bereiken via de website van Albert Heijn en daar hun boodschappenlijstje maken. Een bezorger van SuperBuddy krijgt vervolgens een bericht op zijn telefoon, waarna hij de bestelling kan aannemen en uitvoeren. In tegenstelling tot supermarkten maakt SuperBuddy naar eigen zeggen winst met boodschappenbezorging, omdat het geen kosten heeft aan winkels, voorraden en vast personeel. De boodschappenbezorger is al actief in onder meer Zwolle en Utrecht, waar het binnen twee uur bezorgt voor Jumbo en Ekoplaza.

Rappie is een volgende in een reeks digitale vernieuwingen van Albert Heijn. Zo introduceerde de retailer recent een chatbot via Facebook Messenger en een ‘slim boodschappenlijstje’, dat wordt samengesteld op basis van machine learning. Ook werd in Eindhoven een vierde logistiek centrum voor online bestelde boodschappen geopend.
 

RetailTrends

Verrassend verpakken doe je zo

Extra waarde en de consument activeren: dat zijn de kenmerken die terugkomen...